Duyuruyu Kapat
Facebook Gözat
Twitter Gözat

Yağmurdan enerji elde etmek

Konu, 'ARŞİV' kısmında Servet Yortumluk tarafından paylaşıldı.

  1. Servet Yortumluk

    Servet Yortumluk CMNet Üyesi

    Biraz uçuk bir fikir ama paylaşmadan geçemeyeceğim,
    Yılın büyük bir bölümünde yağmur alan bölge seçilerek çok büyük bir huni ve ucunda ise elektrik üretgeci (bu benim terimim) alın size HES,
    Hem bitki örtüsüne zarar vermezsiniz , hem de yer çekiminin gücünden faydalanarak su toprak ile buluşmadan enerji üretmiş olursunuz,
    Hayal kurmaya vergi alma derdi yokken yazayım dedim,
    Bakarsın gerçek olur,
    Çevremizi sevelim ve koruyalım,
    Kazasız günler,
     
  2. Volkan Azak

    Volkan Azak CMNet Üyesi

    hocam mantıklı gibi ama şunu unutuyorsun o hunu için uygun zemin yokki:) havada askıdamı kalacak:)
    fikir güzel ama biraz dahaaraştırmak gerek gibi:)
     
  3. Servet Yortumluk

    Servet Yortumluk CMNet Üyesi

    Huni illa da metal olacak ve yuvarlak olacak diye bir kural koymadım,
    Dik dörtgen veya kare beton olabilir ,
    Yahu zaten hayal dedim ya belki gerçek olur,
    Almanya da güneş bizdeki kadar güçlü ışın vermiyor ama 3 Keban barajı elektriği üretiyorlar,
    huni ile neden olmasın, ilgine teşekkür ederim,
    Kazasız günler,
     
  4. Fatih Özcan

    Fatih Özcan Site Kurucusu

    imkansız bir şey değil. Evlerin çatıları huni görevi görebilir örneğin. Küçük türbünler olsa bunlarda iniş borularına takılır evdeki lambalara yetecek elektrik çıksa buda kardır.
     
  5. Servet Yortumluk

    Servet Yortumluk CMNet Üyesi

    Tabi ki de kardeşim ters çatı yapılarak dediğin küçük türbinler koyularak fayda sağlanabilir,
    Süper bir fikir,
    Alın size proje konusu veya bitirme tezi,
    Kazasız günler ,
     
    Fatih Özcan bunu beğendi.
  6. Volkan Azak

    Volkan Azak CMNet Üyesi

    hocam bence sen bunu araştır sonra patentini al sat sonra ii gelir sağlarsın:)

    güzel fikir
     
  7. silinebilir üye

    silinebilir üye CMNet Üyesi

    daha başlamadan hiçte uçuk değil aslında bunlar normal fikirler.

    enerji üretimi rüzgar gülünden çok daha az olacağından tercih edilmeyebilir fakat enerji eldesi yükseltilirse mknatıslı pervane gibi birşeyler tamamen free energy hemde tamamen ekolojik yarar sağlanmış olur.

    normalde barajların mantığı da çok basit fakat yapımı tabi ki maliyetli.
     
  8. Servet Yortumluk

    Servet Yortumluk CMNet Üyesi

    Fikirler paylaşıldıkça değer kazanır
     
  9. Noyan Temuçin

    Noyan Temuçin CMNet Üyesi

    bu konu hakkında yapılmış ve yazılmış bir sürü internet sayfası var zaten yani aslında alternatif olarak yapılsa uygun olur fakat yağan yağmur miktarı ve onun kinetik enerjisi önem kazanıyor bir sayfada okuduğum yazıya göre yağan yağmuru kullanarak veya yüzeysel akış hızı fazla olan suyu kullanarak küçükte olsa mini bir hidroelektrik santrali yapılabilir aslında
    genelde buna rain water catch ,hold olarak hem su olarak bahçe sulama ,yıkama ve ev için işlerde hemde enerji elde etmekte kullanabiliyorlar.
    http://blog.makezine.com/2008/06/27/bucketborne-hydroelectric/
    burada mini hidroelektrik santrali örneği vardır
     
    Fatih Çoban ve silinebilir üye bunu beğendi.
  10. silinebilir üye

    silinebilir üye CMNet Üyesi

    rain water catch ,hold

    diye bir araştırma yapayım bakalım farklı birşey gelirse yazarım
     
  11. Servet Yortumluk

    Servet Yortumluk CMNet Üyesi

  12. Murat H. Ünsal

    Murat H. Ünsal CMNet Üyesi

    boyle bir sey benimde aklimda vardi 1 sene once hocaya soyledigimde ilgilenmedi bile :)
     
  13. Servet Yortumluk

    Servet Yortumluk CMNet Üyesi

    ilgilenilmeyen petrol kuyularındaki cevherleri sonradan arasalar da bulamayacaklar,
    hoca araştırmacı değil ki fikre değer versin,
    kendilerini dev aynasında gören cüceler ile dolu bir dünyada çok normal şeyler ,
    onlara da çok görmemek lazım,
    ülke yönetim politikaları ve devlet yapısı hantal olur ise ; daha çok fikirler uygulanmadan ve güncel hale gelmeden toprak olup gidecek,
    kazasız günler dilerim,
     

İlginizi Çekebilir

IMG-20170316-WA0000.jpeg
Arkadaşlar merhaba resimde proses sonucu oluşan atık orneklemeleri bulunmaktadir. Daha detayli bilgi verilecektir.
20170309_115421.jpg
Arkadaşlar merhaba, tesise gelen karışık ambalaj atigini sisteme nasıl beyan etmemiz gerektiğini açıklıyor. İyi çalışmalar.
SAM_0490.JPG
Merhaba, Çalıştığım yerde zımpara işinde kullandığımız flap disklerin atık kodları ve bertaraf/geri dönüşümü ile ilgili yardımcı olabilecek biri varsa çok sevinirim. [ATTACH][ATTACH] Ayrıca...