• Sitemizde dosya yada bilgi temini amacıyla mail adresi paylaşımı yasaklanmıştır. Unutmayınız ki benzer problemle karşılaşan başka meslektaşlarımızda olabilir, şahsa özel bilgi alınması durumunda da forum amacından uzaklaşarak işlevselliğini yitirebilir. Mail adresi paylaşımı dolayısıyla yaptırıma uğrayabileceğinizi hatırlatmak isteriz.

Yeni mezun arkadaşlar

Kayıt
21 Temmuz 2010
Mesajlar
6
Beğeniler
1
Şehir
Nilüfer/BURSA
#1
Sevgili arkadaşlar özellikle yeni mezun olup askerliliğini yapmamış bay arkadaşlar sizde benim gibi sıkıntı çekiyor musunuz bu askerlik dolayısıyla ?

Nereye gitsem herşey çok güzel başlıyor ama konu askerliğe gelip tecilli olduğumu söylediğimde hep olumsuz karşılanıyorum .. Bunun sizce sebebi nedir ?

Bu sorunu askere gitmeden nasıl çözebilirim ?

Askere gitmeden tecrübe edinmek istediğim için askere gitmiyorum yanlış anlaşılmasın elbet gidicez :)
 

Fecriati

CMNet Üyesi
Kayıt
1 Mart 2011
Mesajlar
121
Beğeniler
31
#2
Ben mezun olur olmaz askere gittim ve asker arkadaşlarımın istisnasız bana söylediği ilk şey: keşke biz de senin gibi yapsaydık.

Askerliğini yapmamış birini ben de olsam çalıştırmam, yakın zamanda illa ki bırakacak çünkü. Yeni mezun zaten piyasadan, iş hayatından bihaber olarak hayata atılıyor ve hangi şirket yeni mezun olarak alıp yetiştirdiği mühendisi göndermek ve yerine birisini aramak durumunda kalmak ister ki?
 
Kayıt
10 Mart 2011
Mesajlar
16
Beğeniler
3
Şehir
İSTANBUL
#4
Sevgili arkadaşlar özellikle yeni mezun olup askerliliğini yapmamış bay arkadaşlar sizde benim gibi sıkıntı çekiyor musunuz bu askerlik dolayısıyla ?

Nereye gitsem herşey çok güzel başlıyor ama konu askerliğe gelip tecilli olduğumu söylediğimde hep olumsuz karşılanıyorum .. Bunun sizce sebebi nedir ?

Bu sorunu askere gitmeden nasıl çözebilirim ?

Askere gitmeden tecrübe edinmek istediğim için askere gitmiyorum yanlış anlaşılmasın elbet gidicez :)
sebebi arkadaşın dediği gibi iş veren süreklilik istiyo yani yarın birgün işi tam öğrendiğinde ve işveren için önemli bır duruma geldıgınde askerlık sebebı ıle onun işine yarayamıyacagın.. Bu sorunuda askere gitmeden çözmen çok zor, söylenildiği gibi çoğu işveren askerliğini yapmış olması şartını arıyor..

Bende yeni mezun oldum 1ay anca oldu ve hemen askerliğe başvurdum, önümüzdeki ay nisan 10 gibi gidicem inş..

Umarım bu sorunu istediğin şekilde çözebilirsin.. İyi günler
 
Kayıt
4 Kasım 2009
Mesajlar
73
Beğeniler
37
Şehir
Karşıyaka
#6
Güzel konu.. İlk önce erkekler nizamiyeden girecekler :) beyni dışarıda bırakacaklar ... Hatta o kadar uzun bir süre akıl dışarda kalıyor ki askerlik bitince sen iş ararken bir bakmışsın bulmuşsun :) sonra eski bilgilerini hatırlamaya çalışıyorsun o dışarıda bıraktığın aklı... aaaa birde bakmışsın sen o aklı ararken 1000 tl ile işe almışlar seni :) sonra yavaş yavaş yeni mezun bilgilerini hatırlamaya başlıyorsun. sıfırdan mühendislik ??? hangi ders ne ara ne zaman hangi yönetmelik derken bir bakmışsın başka bir iş arıyorsun :) E tabi buluyorsun haliyle çözüyorsun ama biras saçları ağartmak gerekiyo sanırım...
Saygılar ve sevgiler
Çalışmaya emek harcamaya devam
 
Kayıt
12 Mayıs 2011
Mesajlar
77
Beğeniler
23
#7
Bende askere gitmeyen ve öncelikle tecrübe edinmek isteyenlerdenim ve işede girdim çok şükür.Askerlik konusunda evet çok büyük problem yeni mezunlar bay arkadaşlar için.Mezun arkadaşların 2 yıl erteleme hakkı var askerliğini bu işlemi yaptıktan sonra cv nizde belirtirseniz daha şanslı olabilirsiniz;çünkü çevre mühendisi eksikliği var.Yeni mezun olduğumuz için bizlere yatırım yapılıyor iş öğretiliyor askere gidince bunlar seninle gelicek işveren yine ortada kalıcak bu yüzden sıcak bakmıyorlar..
 

akint.

CMNet Üyesi
Kayıt
24 Şubat 2009
Mesajlar
90
Beğeniler
54
Şehir
Ankara
#8
Mrb Arkadaşlar ben bu sene mezun oldum ve hemen askere gidiyorum.Acaba aramızda yedek subay (uzun dönem) olarak askerliğini yapan varmı ? Şimdiden teşekkürler...
 
Kayıt
16 Haziran 2011
Mesajlar
449
Beğeniler
105
#9
merhaba;
öncelikle askerlik önemli benimde çalıştığım yerde erkek adaylarda askerliğe dikkat ediyorlar. ilk askerlik yapıp işe girmenizi bende çneriyorum. çünkü işe başlayan arkadaşlara çok bir ilgili davranılmıyor askere gideceği zaten ayrılacağı gözüyle bakılıyor çünkü.