İş güvenliği açısından bilinmesi gerekenler

Üyeler Görebilir
-İşyerinde bir kaza olduğu zaman işverenin; bu kazayı bulunulan yerin yetkili zabıtasına, SSK kurumuna ve Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Bölge Müdürlüğü'ne ayrı ayrı kazadan sonraki iki gün içerisinde bildirmek mecburiyetinin olduğunu,

- Kaza geçiren işçinin her türlü sağlık yardımının işveren tarafından yapılacağını, İşverenin bu masrafları SSK'dan geri alacağını,

- Kaza zamanında bildirilmemişse SSK'nın bildirim tarihine kadarki işveren tarafından yapılan masrafları ödemeyeceğini,

- SSK ya bildirilmediğinde Kaza ile ilgili olarak yapılan masrafların SSK 'dan geri alınamayacağını, Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı Bölge Müdürlüğü'ne bildirilmediği zaman İş Kanunu'nun 77. maddesine muhalefet edildiğini,

- İş Kazası olmayan bir olayı iş kazası olarak SSK ya bildirilip, işveren tarafından kazalı için yapılan harcamalar SSK'dan geri alınmışsa , SSK nın bunu tespit etmesi halinde ödediği miktarı işverenden geri alacağını,

- 50 ve daha fazla işçi çalıştıran işyerlerinde bulunan İşçi Sağlığı ve İş Güvenliği Kurulu'nun ölümlü , uzuv kayıplı ve ağır yaralanmalarla sonuçlanan kazalarda acil olarak toplanması gerektiğini,

- İşyeri dışında meydana gelen ancak iş kazası bünyesine giren kazaların; kazalı veya yakını tarafından işverene veya SSK'ya bildirilebileceğini,

- İşyerinde taşeronun işçisi varsa ve bu işçilerden birisinin kaza geçirmesi durumunda kaza bildirimini taşeron veya asıl işverenden herhangi birisinin yapabileceğini, taşeron bildirmemiş ise asıl işverenin bu bildirimi yapmak zorunda olduğunu,

- İşyeri hekimlerinin işyerlerinde kaza istatistikleri yapmaları gerektiğini,
 
Üyeler Görebilir
Teşekkürler, iş güvenliğine alanında çalışan/çalışacak arkadaşlar için gayet bilgilendirici bir yazı ;) Bunun devamını beklerim :P
 
Üst