Üyeler Görebilir
- #1
Konu Sahibi
Merhaba Arkadaşlar,
05.12.2016 tarihinde ÇEVREDER (Çevre Mühendisleri ve Kuruluşları Derneği) olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı İzin Lisans Daire Başkanı Sn. Ufuk TÜRKMEN ile Hava ve Gürültü İzinleri Şube Müdürü Sn. Erhan SARIOĞLU eşliğinde Çevre Danışmanlığı, Çevre Danışmanlık Firmaları, ve Çevre İzinleri konularında fikir alışverişlerinde bulunulmuştur. Konuşulan konu başlıkları aşağıda sıralanmıştır:
- Tesislerin İnşaat dönemlerinden izleme dönemlerinde ve işletmeye geçiş aşamasındaki sorunlardan bahsedildi (izleme dönemlerindeki yetersizlikler, işletmeye geçilince tamamen farklı yönetmeliklere tabi olma ve işletmenin gfb'siz çalışmaması gerektiğinden olabilecek sorunlar) Bu sorunlar ile ilgili olarak GFB başvurusunda kullanılan uygunluk yazısından ve bununla ilgili süreçten de bahsedildi. Buna cevaben Ufuk Bey yeni bir sistemin geldiğini ve bu sistem üzerinden uygunluk başvurularının yapılacağını söyledi. Ayrıca izleme dönemlerindeki aksaklıklar ile ilgili bir çalışmanın da ilerleyen dönemlerde olabileceğinden bahsetti.
- Tehlikesiz atık geri kazanımda sanayi sicil belgesi alımı zorluğundan dem vuruldu. Konu ile ilgili olarak çalışmaların başlayacağı ve Bakanlık sayfasında yayınlanan Tehlikeli ve Tehlikesiz Atıkların Kontrolü Yönetmeliği için görüş bildirmemizin daha sağlıklı olacağını belirttiler
- Uygunluk başvurularında il müdürlüklerinin birbirlerinden farklı ve başvurular ile alakası olmayan belgelerin istendiği, görüşlerin farklı olduğu, bir yerde "a" belgesi önemli iken başka yerde "b" belgesinin önemli olduğu dile getirildi. cevaben il müdürlüklerine eğitimlerin tekrarlanacağı söylendi.
- Valilik Tespit Raporu ilk defa uygulanmaya başladığı sıralarda emisyon ölçümleri öncesinde düzenlenir, baca ölçüm, emisyon noktaları belirlenir ondan sonra emisyon raporu yazılırdı. Şimdilerde ise bazı illerde bu uygulama aynı şekilde devam ederken geri kalan illerde emisyon raporu sonrası hazırlanan bir rapor olarak uygulanmaktadır. Bu konu ile ilgili çok başlılığın kaldırılması gerekmektedir.
- Mülga olan Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin ve Lisanslar Hakkındaki Yönetmelik Ek-2'sinde "Karışık Endüstriler" kapsamında kirlilik yükü fazla olan tesisler yönetmelik kapsamında değerlendiriliyordu. Bu kapsamın yeniden yönetmeliğe konulması gerekmektedir.
- Çevre Görevlisi, Çevre Danışmanlık Firmaları ve Çevre Yönetim Birimleri Yönetmeliği uyarınca, tesislere çevre görevlileri hizmet vermeye başlandığı aydan itibaren eğitim ve iç tetkik yapma zorunluluğu bulunmaktadır. Firmalar ve tesisler açısından bu durum oldukça zorlayıcıdır. Revize edilmesi gerekmektedir.
- Danışmanlık firmaları arasında bir asgari fiyat tarifesi olmalı ve herkes bu tarifeye uymalıdır. Bu tarifeye uymayanlar hakkında Bakanlık gerekli cezai işlemi firmaya uygulamalı veya yeterlik belgeleri askıya alınmalıdır.
- Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve İl Müdürlükleri ile Çevre Danışmanlık firmaları ve tesisler arasında düzen, takip ve denetimin sağlıklı sağlanabilmesi için özel iştirak ile Çevre Ajanslarının kurulması gerekmektedir. Bu ajansların kurulması ile ilgili detaylar sonra konuşulacaktır.
- İzin-lisans web sayfasında firmaların faturalarını yükleyebilmeleri için bölmelerin yapılması gerekmektedir. Konu ile ilgili işlemlerin detaylandırılıp fatura ödemeyen tesisler için yaptırım uygulanmalıdır.
- Geri-Kazanım, Geri Dönüşüm sektörlerine biraz daha kolaylık sağlanmalı, evrak-anlam karmaşası azaltılmalıdır.
Konu ile ilgili olarak sitemizin tüm üyelerinin konu hakkında yorumlarını bekliyorum. Mesleğimiz bizim mesleğimizdir ve ancak bizim verdiğimiz değer ve uğraşlar ile hakettiği yeri bulacaktır.
05.12.2016 tarihinde ÇEVREDER (Çevre Mühendisleri ve Kuruluşları Derneği) olarak Çevre ve Şehircilik Bakanlığı İzin Lisans Daire Başkanı Sn. Ufuk TÜRKMEN ile Hava ve Gürültü İzinleri Şube Müdürü Sn. Erhan SARIOĞLU eşliğinde Çevre Danışmanlığı, Çevre Danışmanlık Firmaları, ve Çevre İzinleri konularında fikir alışverişlerinde bulunulmuştur. Konuşulan konu başlıkları aşağıda sıralanmıştır:
- Tesislerin İnşaat dönemlerinden izleme dönemlerinde ve işletmeye geçiş aşamasındaki sorunlardan bahsedildi (izleme dönemlerindeki yetersizlikler, işletmeye geçilince tamamen farklı yönetmeliklere tabi olma ve işletmenin gfb'siz çalışmaması gerektiğinden olabilecek sorunlar) Bu sorunlar ile ilgili olarak GFB başvurusunda kullanılan uygunluk yazısından ve bununla ilgili süreçten de bahsedildi. Buna cevaben Ufuk Bey yeni bir sistemin geldiğini ve bu sistem üzerinden uygunluk başvurularının yapılacağını söyledi. Ayrıca izleme dönemlerindeki aksaklıklar ile ilgili bir çalışmanın da ilerleyen dönemlerde olabileceğinden bahsetti.
- Tehlikesiz atık geri kazanımda sanayi sicil belgesi alımı zorluğundan dem vuruldu. Konu ile ilgili olarak çalışmaların başlayacağı ve Bakanlık sayfasında yayınlanan Tehlikeli ve Tehlikesiz Atıkların Kontrolü Yönetmeliği için görüş bildirmemizin daha sağlıklı olacağını belirttiler
- Uygunluk başvurularında il müdürlüklerinin birbirlerinden farklı ve başvurular ile alakası olmayan belgelerin istendiği, görüşlerin farklı olduğu, bir yerde "a" belgesi önemli iken başka yerde "b" belgesinin önemli olduğu dile getirildi. cevaben il müdürlüklerine eğitimlerin tekrarlanacağı söylendi.
- Valilik Tespit Raporu ilk defa uygulanmaya başladığı sıralarda emisyon ölçümleri öncesinde düzenlenir, baca ölçüm, emisyon noktaları belirlenir ondan sonra emisyon raporu yazılırdı. Şimdilerde ise bazı illerde bu uygulama aynı şekilde devam ederken geri kalan illerde emisyon raporu sonrası hazırlanan bir rapor olarak uygulanmaktadır. Bu konu ile ilgili çok başlılığın kaldırılması gerekmektedir.
- Mülga olan Çevre Kanununca Alınması Gereken İzin ve Lisanslar Hakkındaki Yönetmelik Ek-2'sinde "Karışık Endüstriler" kapsamında kirlilik yükü fazla olan tesisler yönetmelik kapsamında değerlendiriliyordu. Bu kapsamın yeniden yönetmeliğe konulması gerekmektedir.
- Çevre Görevlisi, Çevre Danışmanlık Firmaları ve Çevre Yönetim Birimleri Yönetmeliği uyarınca, tesislere çevre görevlileri hizmet vermeye başlandığı aydan itibaren eğitim ve iç tetkik yapma zorunluluğu bulunmaktadır. Firmalar ve tesisler açısından bu durum oldukça zorlayıcıdır. Revize edilmesi gerekmektedir.
- Danışmanlık firmaları arasında bir asgari fiyat tarifesi olmalı ve herkes bu tarifeye uymalıdır. Bu tarifeye uymayanlar hakkında Bakanlık gerekli cezai işlemi firmaya uygulamalı veya yeterlik belgeleri askıya alınmalıdır.
- Çevre ve Şehircilik Bakanlığı ve İl Müdürlükleri ile Çevre Danışmanlık firmaları ve tesisler arasında düzen, takip ve denetimin sağlıklı sağlanabilmesi için özel iştirak ile Çevre Ajanslarının kurulması gerekmektedir. Bu ajansların kurulması ile ilgili detaylar sonra konuşulacaktır.
- İzin-lisans web sayfasında firmaların faturalarını yükleyebilmeleri için bölmelerin yapılması gerekmektedir. Konu ile ilgili işlemlerin detaylandırılıp fatura ödemeyen tesisler için yaptırım uygulanmalıdır.
- Geri-Kazanım, Geri Dönüşüm sektörlerine biraz daha kolaylık sağlanmalı, evrak-anlam karmaşası azaltılmalıdır.
Konu ile ilgili olarak sitemizin tüm üyelerinin konu hakkında yorumlarını bekliyorum. Mesleğimiz bizim mesleğimizdir ve ancak bizim verdiğimiz değer ve uğraşlar ile hakettiği yeri bulacaktır.