Ambalaj atıkları kontrolü yönetmeliği taslağı 2016

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Silinmiş üye 27287
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyeler Görebilir
Bedelli bedelsiz kavramıyla ilgili netlik yok. Sokak toplayıcılarının önünü açan bir taslak olmuş. Sadece ayırma işlemini lisansa tabii tutmuş. Genel olarak lisanslı firmalar için başarılı olduğunu düşünüyorum
 
Üyeler Görebilir
'' MADDE 5 - g) Ambalaj atıkları ayırma, geri dönüşüm ve geri kazanım faaliyetlerini gerçekleştirecek tesisler çevre lisansı almak zorundadırlar. Toplama faaliyeti çevre lisansından muaftır. ''

Toplayıcıların önü mü açılmış ne :)
 
Üyeler Görebilir
TAT sahiplerine çevre görevlisi mecburiyetinin kalktığını yetiştirmeyin arkadaşlar, danışman bildirimlerin üstünden gelmesi zor olur ve orda çalışan arkadaşlarda işsiz kalır :( bence odamız bu konuya el atmalı TAT ye geri kazanım tesislerine zorunluluk getirilsin
 
Üyeler Görebilir
biraz inceledim 3000 kg belgelendirme yükümlülüğü kalkmış ambalaj üreticisine de geri kazanım yapma zorunluluğu getirilmiş

görüşü nere göndereceğiz.
 
Üyeler Görebilir
Madde 13 - 1'in sonunda
"Ancak sanayi işletmeleri, çevre kirliliğine yol açmayacak şekilde ambalaj atıklarını oluştuğu noktada türlerine göre ayrı biriktirerek çevre lisanslı geri dönüşüm/geri kazanım tesislerine verebilirler." diye bir durum söz konusu TAT tesisleri bilinçli olarak mı dahil edilmedi yoksa gözden mi kaçtı merak ettim açıkcası. Sanayi kaynaklı amb. atıklarının toplanmasında tatları aradan çıkarmayı mı düşünüyorlar
 
Üyeler Görebilir
sanırım toplama ayırma tesisi diye bişey yok artık, "toplama" kısmını lisanstan muaf tutuyolar, sadece "ayırma tesisi" diye bi kavram var
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
,burdan görüş bildiriliyo heralde, belgenin altta yazıyo kime gönderileceği
 
Üyeler Görebilir
Toplama işi yapan lisanstan muaf diyor fakat bu demek oluyor ki sokaktan toplayan veya hurdacılar ellerini kollarını sallayarak atıkları toplayacaklar.
Şuanki TAT tesisleri Ayırma Tesisi olarak sayılacak.Ayrıca Çevre Görevlisi / Mühendisi zorunluluğu da kalkmış , Bedelli / Bedelsiz olayı belli değil .

Çok yüzeysel geldi bana yönetmelik !

Gerçekten artık kimse Çevre Mühendisliği okumasın bence , Çevre görevlisi kavramı olduğu sürece ve danışmanlık firmaları bu işi yaptırdığı sürece bize ihtiyaç yok .
 
Üyeler Görebilir
Zaten en büyük problemlerden birisi hurdacıların rahat rahat iş yapmaları ve engel olunmamasıydı şimdi iyice önleri açıldı, bir iş kapısı tat tesisleri vardı o da kapandı, yeni kurulacak tesisler için her şey bir masraf iken kantar zorunluluğu geldi, organize san. böl. yer alan tat tesisleri için bir düzenleme yok.

Görüş bildirecek arkadaşlar var mı ??
 
Üyeler Görebilir
arkadaşlar,

Madde 13- (1) sanayi kuruluşları ambalaj atıklarını ya belediye sistemine yâda geri dönüşüm firmalarına verebilirler.
· Toplama ayırma firmaları göz ardı edilmiş, bedelli bedelsiz verilmesi hususu havada kalmış.
MADDE 13– (3)
· Sadece belediye sınırları dışında ki sanayi firmaları ayrıştırma tesislerine verebilir denmiş.
Yönetmelikte genel itibariyle Toplama Ayrıştırma Tesisi ibaresinin yerine sadece Ayrıştırma tesisi ibaresi kullanılmış.
· Yönetmelik kaynakta ayrı toplama (ikili sistem çöp & ambalaj) üzerine şekillendiği düşünüyorum. Bu nedenle de sizlerinde belirttiğiniz gibi atık toplamada çevre lisansı aranmaması ilk bakışta sokak toplayıcısı ve şahıs hurdacıların işine yarayacak gibi görünse de aslında çöp toplama firmalarının çevre lisansı almadan çöple birlikte ambalaj atıklarını da toplaması için alt yapı sağlayacaktır.

önerilerim.




AMBALAJ ATIĞI ÜRETİCİSİN YÜKÜMLÜLÜKLERİ

MADDE 13–(1) Ambalaj atığı üreticileri ambalaj atıklarını, bağlı bulundukları belediyenin ambalaj atıkları yönetim planına uygun olarak, diğer atıklardan ayrı biriktirmek ve belediyenin toplama sistemine veya atık getirme merkezlerine vermekle yükümlüdür. Ancak sanayi işletmeleri, çevre kirliliğine yol açmayacak şekilde ambalaj atıklarını oluştuğu noktada türlerine göre ayrı biriktirerek çevre lisanslı geri dönüşüm/geri kazanım tesislerine verebilirler.

MADDE 13–(1) Ambalaj atığı üreticileri ambalaj atıklarını, bağlı bulundukları belediyenin ambalaj atıkları yönetim planına uygun olarak, diğer atıklardan ayrı biriktirmek ve belediyenin toplama sistemine veya atık getirme merkezlerine vermekle yükümlüdür. Ancak sanayi işletmeleri, çevre kirliliğine yol açmayacak şekilde ambalaj atıklarını oluştuğu noktada türlerine göre ayrı biriktirerek çevre lisanslı geri dönüşüm/geri kazanım tesislerine veya lisanslı toplama ayrıştırma tesislerine verebilirler.
[TBODY] [/TBODY]
 
Üyeler Görebilir
Yönetmelikte "Ambalaj atığı ayırma tesislerinin sağlaması gereken kriterler
MADDE 28 – (1) Ambalaj atıklarının cinslerine göre sınıflandırılarak ayrıldığı ayırma tesislerinin;
b) Yerleşim alanlarına en yakın mesafesinin 250 metre olacak şekilde yer seçiminin yapılması gerekliliği var."

Mevcut tesisler için deniliyor ki, "Bu Yönetmelik yürürlüğe girmeden önce Bakanlıktan ambalaj atıklarının toplanması ve ayrılması hususunda Çevre Lisansı almış tesisler kapasite ve alan bilgileri esas alınmak suretiyle bu Yönetmeliğin 28 inci maddesinde belirtilen tipte ayırma tesisi olarak kabul edilir. Bu tesisler Yönetmelik yürürlüğe girdikten sonra altı ay içerisinde Yönetmelikte yer alan şartları sağlamakla yükümlüdür."

Ne yani tesisin altına ray koyup 250 m uzağa mı taşıyacağız.
Bu yönetmeliği hazırlayanlar masa başından yazmayı ne kadar da güzel yapıyorlar. Biraz sahaya inip dolaşsalar keşke...
 
Üst