Çevre yönetimi genel müdürlüğü taslak yönetmelikler

Üyeler Görebilir
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!

Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!

Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!

Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!

Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!

Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
-
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
[TBODY] [/TBODY]
 
Üyeler Görebilir
Ambalaj atıklarının kontrolü yönetmeliği taslağına bakarken gözüme çarpan yönetmelik taslakları sessiz sedasız görüş isteniyor ?..
 
Üyeler Görebilir
c) Ambalaj atıklarının ayrı toplanması için toplama ayırma tesisi kurmak/kurdurmakla, işletmek/işlettirmekle, kurduğu tesislere çevre lisanslı almak/aldırmakla veya ayrı toplama faaliyetini en az 10 yıl süreli sözleşme yaptığı çevre lisanslı toplama ayırma tesisleri ile gerçekleştirmekle,
Bu maddede sözleşme süresi illa 10 yıl mı olacak yada eski sözleşme süreleri devam ediyorsa ne olacak?
 
Üyeler Görebilir
Belediyeler aslında sözleşmelerı kısa tutuyorlar. misal sözleşme suresı ıcersınde ıhalesız bır fırmaya verıldıgı zaman fırma o sozlesme suresı ıcıerısnde yatırım yapılıyor. ancak beledıyenın tek taraflı fesıh hakkı fırma acısından olumsuz sonuclanabılır. yapılmıs olan yatırımlar çöpe gitmektedir. Aslında Türkiyedeki bütün belediyelerin ambalaj atıgı toplama ısını fırmalara verırken muhakak ıhale yontemını tercıh etmelerı gerekır dusuncesındeyım. ambalaj atıkları toplama ayırma tesıslerı bu konuda cıddı zarar etmektedır. butunuyle geri dönüşüm kontynırı , geri dönüşüm kutusu arac personelı saglayan fırmaların gıderlerı göz onunde alınarak bu çalışmaların daha duzenlı yapılması gerekir.

herhangi bir il de Belediye ile ortak çalışan fırmanın bu toplama sıstemını kurması ve geçen surede verım elde etmesı zaman alıcıdır. Onun ıcın sozlesme surelerının uzun tutulması ve ıhale yontemıyle fırmalara sunulması fırmaların yapmıs oldugu yatırımlarda göz önunde bulundurulmalıdır.

Belediyeler aslında sözleşmelerı kısa tutuyorlar. misal sözleşme suresı ıcersınde ıhalesız bır fırmaya verıldıgı zaman fırma o sozlesme suresı ıcıerısnde yatırım yapılıyor. ancak beledıyenın tek taraflı fesıh hakkı fırma acısından olumsuz sonuclanabılır. yapılmıs olan yatırımlar çöpe gitmektedir. Aslında Türkiyedeki bütün belediyelerin ambalaj atıgı toplama ısını fırmalara verırken muhakak ıhale yontemını tercıh etmelerı gerekır dusuncesındeyım. ambalaj atıkları toplama ayırma tesıslerı bu konuda cıddı zarar etmektedır. butunuyle geri dönüşüm kontynırı , geri dönüşüm kutusu arac personelı saglayan fırmaların gıderlerı göz onunde alınarak bu çalışmaların daha duzenlı yapılması gerekir.

herhangi bir il de Belediye ile ortak çalışan fırmanın bu toplama sıstemını kurması ve geçen surede verım elde etmesı zaman alıcıdır. Onun ıcın sozlesme surelerının uzun tutulması ve ıhale yontemıyle fırmalara sunulması fırmaların yapmıs oldugu yatırımlarda göz önunde bulundurulmalıdır.
 
Üyeler Görebilir
İhalenin gerekliliğine katılıyorum ama bakanlığın en azından ihaledeki yaklaşık maliyetin belirlenmesi konusunda bir usül belirlemesi yada il müdürlüklerine belirletmesi gerekir diye düşünüyorum.Bu işin belediye ayağı olarak maliyet belirleme konusunda zorluk çekiyoruz.Mevcut fima x ton topladığı için yaklaşık maliyeti bu x değeri ile yaparsak ihaleyi alan firma 2x topladığında kamuyu zarara uğrattın denmesi ihtimali bizleri rahatsız ediyor.Tersten gidersek bakanlığın ambalaj bilgi sistemindeki gerçekleşmesi beklenen tonajlar ile yaparsak da ihalenin yak. maliyeti gerçekçi olmayan aşırı yüksek bir değere çıkacak.
İhaleye çıkan arkadaşlar var ise tecrübelerini paylaşsınlar lütfen.
 
Üyeler Görebilir
Arıtma Çamuru, Ambalaj Atığı vb. gibi ihalelerde birim fiyat teklif usulü ihale yapılması doğru olacaktır. Yaklaşık maliyetinde piyasa rayiçlerine göre birim miktara verilen tutar esas alınması gerektiği görüşündeyim.
Örneğin, yıllık 2000 kg ambalaj atığı için ihaleye çıkalım. Yaklaşık maliyetimizi piyasada iş yapan firmalardan, birim miktar yani 1 (bir) kilogram malzemenin bertarafı için fiyat alınarak, toplam malzeme miktarı ile (2000 kg) ile çarpımı bize o işin yaklaşık maliyetini belirleyecektir.
Unutmayalım ki yaklaşık maliyet bir öngörüdür.
Bu sebeple, idare için miktar her ne olursa olsun, birim miktarına alınan birim fiyat ihalede belirleyicidir.
Fakat, piyasada iş yapan firmalar için, belirlenen miktara göre fiyatlandırma yapılacağından idarenin belirlediği miktar önemlidir.
Bu sebeple, idare miktar belirlerken gerçeğe yakın değerler belirlemesi daha doğru olacaktır.
Bu gibi ihalelerde, mesafeler önemli olduğundan ve malumunuz dünyanın ekonomisini sürekli değişken petrol fiyatları belirlediğinden, sabit usuller belirlenmesi zordur.
 
Üyeler Görebilir
Atığı bertaraf edilecek ili merkez alıp 200 km bir çap çizerim etrafında, yer alan ve piyasada iş yapan firmalardan birim miktarın bertarafına fiyat alırım.
Atığımın toplam miktarına göre yaklaşık maliyetimi belirlerim.
Neden 200 km derseniz, firmalarla iletişim, denetim, kontrol vb. gibi hususlar daha uzak mesafelere göre kolay olacaktır. Bu mesafeler tabikide değişebilir.
İhale yöntemini 19/a (açık) seçer isek, hem 200 km'den uzakta olan firmalar hem de daha uzakta yer alan firmalar katılım sağlayabileceklerdir.
 
Üst