Şubelerde münferit çevre mühendisi nasıl oluyor?

  • Konuyu başlatan Konuyu başlatan Anonim (10f5)
  • Başlangıç tarihi Başlangıç tarihi
Üyeler Görebilir
herkese hayırlı günler,

çalıştığım fabrikanın 2 adet şubesi var ve 2 si de izin yönetmeliği ek-2 listesinde olacak.

fabrikalar aynı sokakta ve karşılıklı adresler farklı.

ben çevre mühendisi olarak 2 şubede de münferit çevre mühendisi olarak çalışabilir miyim?

yardımlarınızı rica ederim.
 
Üyeler Görebilir
2 şubenin de işlemlerini gerçekleştirebilmeniz için Çevre Yönetim Birimi kurmanız gerek. Yada diğer şubenize başka bir Çevre Mühendisi gerekecek.
 
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
Anonim (f292)Danışman iken bağlı olduğunuz firma çevre danışmanlık firmasıydı. Şuan danışmanlık hizmeti vermeye yetkili olmayan üretim üzerine konulu bir fabrikada çalışıyorsunuz. Yani Çevre mühendisi olarak tek başınıza bir şubesinde çalışabilirsiniz.

Eğer diğer şubelere de aynı şekilde hizmet vermek istiyorsanız Özgün Beyin anlattığı gibi Çevre Yönetim Birimi kurulması gerekiyor.
 
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
Önceki cevapları görüntüle…
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
Olgaç SürmelihindiCevabınız için teşekkürler Olgaç Bey,
peki; bildiğiniz üzere tip 3 toplama ayırma tesislerinde kendi bünyesinde çevre mühendisi çalıştırma şartı bulunmamaktadır. Ek2 kapsamında küçük bir işletme olduğu için şirket sahibi çevre mevzuat yükümlülüklerini kendisi yerine getirebilir mi? Çevre danışmanlığı, kendi bünyesinde çevre mühendisi çalıştırma veya çevre yönetim birimi seçeneklerinden herhangi birini sağlamadan?
 
Üyeler Görebilir
Çevre yönetim birimi kurulmasıyla ilgili detaylara nasıl ulaşabilirim? Aynı şekilde bende ek 2 listesinde olan 2 ayrı şubemiz için çalışmak istiyorum danışmanlığı aradan çıkarmak istiyorum, süreci nasıl yönetebilirim? Teşekkürler.
 
Üyeler Görebilir
Seda Ö.Merhaba,

Aradığınız detaylara göre değişmekle birlikte çevre yönetimi hizmetleri hakkında yönetmelikte birçok cevaba ulaşabilirsiniz.

Temel olarak aynı vergi numarasına sahip tesislere hizmet verebiliyorsunuz. ÇYB kurmak için 2 personel gerekiyor. Biri en az üç yıl tecrübeye sahip olmalı. Başvuru E-Yeterlik uygulaması üzerinden yapılıyor. Başvuruyu gönderdiğiniz yıla göre ücret ödemeniz gerekiyor.
 
Üyeler Görebilir
Seda Ö.Madde-6
2. bölümde bahsediliyor. E-yeterlilik üzerinden başvuru yapıyorsunuz. Mevcut 2 tesisiniz için ya Çevre Yönetim Birimi kurulacak yada diğer şube için ya Çevre Mühendisi yada danışmanlık hizmeti alınması gerekir.
Çevre Yönetim birimi için de "E-Yeterlilik"te -ÇYB Başvurusu- adımından gerekli evrakları yükleyip ücreti ödedikten sonra başvuruyu gerçekleştiriyorsunuz.
 

Ekli dosyalar

Üyeler Görebilir
Merhaba,
Bende durum farklı. Aynı vergi numarasına sahip 2 üretim binası var (biri ana üretim diğeri şube )
Biri ek-2' ye dahil diğeri ise çevre iznine tabi değil. Bu durumda her ikisine de bakabilirim sanırım değil mi?
 
Üyeler Görebilir

Ekli dosyalar

  • 1.jpg
    1.jpg
    811.5 KB · Görüntüleme: 57
Üyeler Görebilir
2. tip toplama ayırma tesisinde tam zamanlı çevre mühendisi olarak çalışıp diğer tesiste sadece 2. el palet alım satımı , tamiri yapılan şubede çevre mühendisi olarak çalışmak uygun mu ? Vergi numarası değişmeyecek. ek 2 kapsamında yer alıyoruz. Yoksa ÇYB için başuru yapılıp yeterlilik belgesi sonrası her iki yeri mi yönetmem gerek. ÇYB için şartlara bakınca 2 personel ve Biri en az üç yıl tecrübeye sahip olmalı deniyor. Benim şuan mevcut çalıştığım yerde 4 yıllık bir tecrübem bulunmakta.
madde 16 da da ilk defa çevre yönetimi hizmeti yeterlik belgesi başvurusu yapacak personel için başvuru ücreti şartı aranmaz denilmekte.
Konu ile ilgili aydınlatabilir misiniz rica etsem.
 
Üyeler Görebilir
Tuğbaçev.Üstad Merhaba,

Merkez ve Şubesi bulunan ve aynı vergi numarasına sahip firmalar için Çevre Yönetim Birimi kurularak çevre işlemleri yürütülebilir. Sizin 4 senelik tecrübeniz bulunmakta ve bir de yeni mezun bir Çevre Mühendisi alarak Çevre Yönetim Birimi kurabilirsiniz.

Şunu da söylemekte fayda var. Diğer alacağınız tesiste Çevre Yönetim Birimi kurmadan da bünyesine Çevre Mühendisi veya danışmanlık hizmeti alarak faaliyetleri yürütebilirsiniz.

Merkezi ve bir sürü şubesi bulunan firmalar genellikle Çevre Yönetim Birimi kurarak çevre işlemlerini yürütüyor.​
 
Üyeler Görebilir
Bu konular ile ilgili naçizane önerim Firmanıza ait İl Müdürlüğü Uygunluk yazınıza ve Çevre İzni koşullarınıza bakmanız. İl Müdürlüğü Uygunluk yazınızda ve Çevre İzni evrakınızda zaten yapmakla yükümlü olduğunuz her şeyi belirtiyorlar.
Maalesef biz toplum olarak bize verilen hiç bir evrakı ayrıntılı incelemediğimiz için bu sıkıntıları yaşıyoruz.
Yönetmeliklerde de açıkça belirtilmiş olarak görülüyor ki bir firmaya ait 2-3-4-5 fark etmez ne kadar bina var ise hepsine ayrı Çevre Mühendisi olmalı veya yukarıda da ayrıntılı belirtildiği gibi 3 yıl ve üzeri deneyimi olan (SGK Dökümü olacak) ve yanına da yeni mezun olabilir. Firma içerisinde Çevre Yönetim Birimi kurarak gerekli tüm işlemleri yapabilirsiniz veya 1 fabrikaya siz bakar diğerleri için danışmanlık alırsınız.
 
Üst