Taslak Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmelik Taslağı - 16 Şubat 2021

Üyeler Görebilir
Merhaba,

16 Şubat 2021 tarihinde "TOBB"un web sitesinde Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmelik Taslağı yayımlanmıştır.
Kaynak:
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!


Güncel Yönetmelik:
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
 

Ekli dosyalar

Üyeler Görebilir
Eski yönetmelikte Mart ayı sonuna kadar bildirim yapılması açıkça ifade edilmekte idi. Taslakta;
Ambalaj bilgi sistemine ve depozito yönetim sistemi kapsamında yer alan ambalajları için depozito sistem yöneticisine kayıt olmakla ve talep edilen bilgi ve belgeleri iletmekle, yükümlüdür olarak yazılmış ve kesin bir tarih belirtilmemiş.

Yorumlarınız nedir arkadaşlar.
 
Üyeler Görebilir
GEÇİCİ MADDE 5 – (2) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce Bakanlıkça belirlenen usul ve esaslar uyarınca hazırlanıp onaylanan depozito uygulama planları kapsamında yürütülen yeninden/tekrar kullanılabilir ambalajlara yönelik depozito yönetim sistemi uygulamaları Ajans tarafından belirlenecek usul ve esasların yürürlüğe girmesine kadar bu yönetmeliğe uyumlu olarak sürdürülür.

Şeklinde yazılmış. Sanırım bu konunun netlik kazanması için Çevre ajansının 31.03.2022 tarihinden önce belirleyeceği usul ve esaslar yayınlanınca netlik kazanacak. 31.03.2022 tarihine kadar yayınlanmazsa, eski sistem devam edecek.
(31.03.2022 tarihini vermekten kastım, çıkartmak için son günü beklenebilir, diye)
... ama şöyle bir hususta var;
GEÇİCİ MADDE 5 – (1) ... Yönetmeliğin yürürlüğe girmesine müteakip1 ay içerisinde Ajans tarafından belirlenerek yürürlüğe alınır.

Benim yorumum bu yönetmeliğin yayınlanması ile belli olur (Zayıf ihtimal). Olmazsa ajansın yayınlayacağı usus ve esaslar ( -ki bu durumda daha çok ortalığın karışacağını, biraz daha anlamsızlaşacağı) düşünüyorum

@Cem Yılmaz bey maşallah gene hızlı davranmışsınız. Bu taslak neden çevre bakanlığının sayfasında değilde, TOBB' ta yayınlanır acaba (:

Benim de, değerli üstadların yorumlarını almak istediğim bir konu var. Neden, Ambalaj atıkları - Sıfır atık - GEKAP vs. birleştirilip bir yönetmelik veya bir sistem üzerinden bilgi akışı ve sistem kurulamaz. Böyle bir şey olsa daha anlaşılır ve uygulaması daha kolay olmaz mı (bu şekilde, işleyiş kolaylaşır mı yoksa daha çok karışır mı) benim mi gözden kaçırdığım bir durum var?
 
Üyeler Görebilir
yeniçevreciValla hocam bu sefer hızlı davranmadım aslında. Uykumun ortasında gelen mesajlar olmuş :D Uyandığımda fark ettim bir şeyler çıktığını. Benim de ilk sorduğum "TOBB ne alaka, niye ÇYGM'de yok" oldu. Diğer konuya gelecek olursak, o kadar haklısınız ki. Her atık için farklı yönetmelik olmasından bıktım ben. Bir nefeste 6-7 tane farklı mevzuat geliyor aklıma atıklar ile ilgili. Bu taslak çıkarsa biraz birleşecek gibi ama hala çeşitli konular için diğer yönetmeliklere bakmak gerekecek.

Sanırım kopyala/yapıştır mevzuat çıkarmaktan tam olarak vazgeçmediğimiz sürece bu sıkıntıları yaşamaya devam edeceğiz. Tek çözüm; alanında uzman kişilerin oturup kendi elleriyle mevzuatı oluşturması. Umarım önümüzdeki 50 yıl içinde bunu görürüz.
 
Önceki cevapları görüntüle…
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
yigitenHalen çevre bakanlığının sayfasında yayınlanmamış olması, bi garibime gitti doğrusu. Aslında işi birazda garipleştiren TOBB' da yayınlanıp görüş istenmesi ve TOBB üyesi olan Çevre Mühendisleri Odasının kamuya (ya da en azından üyelerine) yayınladığı bir önerisinin olmaması. Yönetmelikten Çevre mühendisi çalıştırılması şartının kaldırılmış olmasına bu kadar sessiz kalması. Acaba odanın böyle bir taslağın yayınlanmış olduğunun haberi var mı, diye düşünmeden edemiyor insan (:
Bir tek bana garip gelmiyordur, değil mi bu durum
 
Üyeler Görebilir
2011 yönetmelgınden başka net bır yonetmelık yayınlanmıs degıl. 2020 yılında pıyasaya surenlerın yk lar ıle son olarak belgelendırme ıslemlernden bahsedılmıstı 2021 yılında tekrar devamı olacak . belgelendırme usul ve esaslarından detaylı bır sekılde bahsedılmemıs . beledıye ıle anlasmalı toplama ve gerı donusum tesısılerının beledıye mucavır alanında ambalajları bedelsız veya bedellı alacagı durumdan bahsedılmemıs . mevcut yonetmelıkte bedel sartı aranmaksızın durumu su an beledıye ıle anlasmalı fırmaları bedelsız mı bedellı mı konusunda hep karısıklıga ıtmektedır. yani şeffaf metınlerın oldugu yonetmelıkten bahsedilmiyor. çevre ajansları aslında bır nevı yk ların zamanında yapacagı ıslerı yapabılırdı . atık komısyonundan bahsedılıyor bununla alakalı ıl bazında ne denlı toplantılar yapıldı ?
 
Üyeler Görebilir
A.Gazi YOĞUNLUAtık değil, ambalaj komisyonu. Yapılmadı, yapılacak ;
"Ambalaj Komisyonu

MADDE 24
" kısmında bahsediyor bu konu hakkında.

Diğer bahsettiğiniz konular hakkında ise; bu tip bedel(ücret) maddeleri yönetmelik yerine; eklerde veya usul ve esaslarda yayınlanmasının daha doğru olduğunu düşünüyorum. Taslak yönetmelik elbet değişecektir, değiştikten sonra yayımlanacak gelecek usul ve esasları eleştirmek daha mantıklı gibi.

Ayrıca; göz ucuyla baktım ama ekte yer alan ambalaj tanımları, GEKAP usul ve esaslarda belirtilen örneklerde yer alan ambalaj tanımlarına uygun şekilde değiştirilmiş.

Diğer yandan;
Çevre ajansı işi YK'lardan çok farklı. Sıfır atık çatısı altında hem atık yönetimi hem depozito hem de ambalajlar ile ilgilenecekler. Bakanlık çatısı altında kurulmuş yönetim birimlerinin bu tür bir işi yönetiminde sıkıntı yaşadığı çok aşikardı. Hem personel sayısı hem de gider açısından birime ayrılabilen yüksek bir bütçe olmuyordu. Fakat bu şekilde ajansın bütçesi, rayına oturana kadar, kurulmasına dair kanun değişikliklerinde de bahsedildiği gibi;

"GEÇİCİ MADDE 2 – (1) 1/1/2021 tarihinden 31/12/2025 tarihine kadar 9/8/1983 tarihli ve 2872 sayılı Çevre Kanununun ek 11 inci maddesi uyarınca tahsil edilen geri kazanım katılım paylarının yüzde yirmi beşi tahsil edildiği ayı izleyen ayın sonuna kadar Türkiye Çevre Ajansı hesabına aktarılır. Aktarılacak tutarlar karşılığında Bakanlık bütçesinde gerekli ödenek öngörülür."

şeklinde güçlü bir bütçeyle gelecek. Umarım sistem iyi yönetilir. İşinde uzman, sahadan gelen geri dönüşlere kulak asabilen bir ajans olur.
 
Üyeler Görebilir
Aytaç Emreüstadım, ben "GEKAP usul ve esaslarda belirtilen örneklerde yer alan ambalaj tanımlarına uygun şekilde değiştirilmiş" yorumunuza katılmıyorum. Çünkü, Endüstriyel amaçlı kullanılan; rulo, makara, masura, bobinler ambalaj olarak değerlendirilmez denirken. Yeni taslakta bu tanım netliğe kavuşturulmamış. Sanki, Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmelik Taslağında hala ambalaj gibi algılıyorum, ben.
 
Üyeler Görebilir
yeniçevrecimerhabalar, bahsettiğin konu EK1-Kriter-(1) altında belirtilmiş

"Etrafı esnek malzeme ile (ör: plastik film, alüminyum, kağıt) sarılı rulolar, tüpler, borular (Üretim makinelerinin bir parçası olarak tasarlanan ve bir ürünü satış birimi olarak sunmak için kullanılmayan rulolar, tüpler, silindirler hariç)"
 
Üyeler Görebilir
Aytaç Emreüstadım, doğru söylüyorsun aslında. Banim kafamda tam oturtamadığım nokta, aynı şeyi söylemek isterken neden farklı farklı şekilde tarifleniyor. Aynı şekilde yazmasının ne zararı var. Birbirine uyumlu olmamasından kastım aslında bunu belirtmekti, belki yanlış izah ettim.
Ya da bunların hepsi bir yönetmelikte toplansa net ve bir izahati olsa ne zararı olur. Birbirinin tanımına uygun farklı farklı anlatım olacağına, birleştirilmiş olmasını tercih ederdim, ben. Naçizane görüşüm tabii. Hem hazırlayıcı için hem de uygulayıcı için kolaylık getireceğine inanıyorum.
 
Son düzenleme:
Üyeler Görebilir
umarım çevre ajansları bu sorunların aşılmasında uzman arkadaşlardan oluşur . sadece merkez odaklı değil her alanda faaliyetleri sorunların çözümü için doğru bir çalışma olur. Yönetmelikte bahsedilen her konu gerçekleşmiş olsa güzel olur tabi. ama yıllardır gördüğüm bir çok değişimin kolay kolay rayına oturmaması. Yönetmeliklerde bahsedilen her planlamanın uygulama konusundaki eksikliği. bahsedilen durumlar uygulama alanına yayılırsa pekala iyi olacaktır.
 
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
Cem Yılmazbende aynı sekılde dusunuyorm atık yonetımı konusunda yıllarını veren cevre muhendıslerı emın olun kı olaylara daha şeffaf bakıp daha basarı saglayacaklardır. turkıye de kurulan kalkınma ajansları gıbı çalısma prensıplerı olacak ve her bolge de bı ofısı olacak ( 4ıl odaklı veya 5 ıl odaklı bolgelere ayrılarak ) o bolgenın cevre uzerıne butun sorunlarına cozum uretebılecek bır ajans olursa ne guzel olur
 
Üyeler Görebilir
Ben Atık İşleme tesisleri ile ilgili hiç bir özel madde göremedim , lisans güncelleme yapanlar sıfır atık yönetimi kapsamında çalışacaklar demekte. Sıfır Atık Yönetmeliğine entegre edilmeye çalışılmıssa bu yönetmeliğe ne gerek kalmış o vakit ?
[automerge]1613556332[/automerge]
Bir de yetki devirlerinin yavaştan Çevre Ajansına yapılacağını gözlemliyorum , ek tebliğler çıkacak belli ki
 
Üyeler Görebilir
Gülin Ç.sıfır atık ıl yonetım planına henuz entegre ıslemlerı gerceklesmemıs . ornegın hazırlamıs oldugunz beledıye atık yonetım planında atık karekterızasyon calısması hala bakanlıgın tum turkıye ıcın ortak atık karekterısasyon calısmasını guncellememkte . Lisans işlemlerı ve dataylarıyla ılgılı detayı asıl yonetmelık yayımlanınca acıklanır kanaatındeyım.
 
Üyeler Görebilir
Bende aynı konuya takıldım GFB almış lisans sürecine geçecek firmalarım var ne olacak acaba durum?
 
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
Benim kafama takılan başka bir konu bakanlık web sitesini kontrol ettim ama ilgili yonetmelikle ilgili bir bilgilendirme yok. Bu gibi bir şeyi neden TOBB paylaşıyor duyuruyor.
 
Üst