Taslak Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmelik Taslağı - 16 Şubat 2021

Üyeler Görebilir
Merhaba,

16 Şubat 2021 tarihinde "TOBB"un web sitesinde Ambalaj Atıklarının Kontrolü Yönetmelik Taslağı yayımlanmıştır.
Kaynak:
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!


Güncel Yönetmelik:
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
 

Ekli dosyalar

Üyeler Görebilir
GEÇİCİ MADDE 5 – (2) Bu Yönetmeliğin yürürlüğe girmesinden önce Bakanlıkça belirlenen usul ve esaslar uyarınca hazırlanıp onaylanan depozito uygulama planları kapsamında yürütülen yeninden/tekrar kullanılabilir ambalajlara yönelik depozito yönetim sistemi uygulamaları Ajans tarafından belirlenecek usul ve esasların yürürlüğe girmesine kadar bu yönetmeliğe uyumlu olarak sürdürülür.

Şeklinde yazılmış. Sanırım bu konunun netlik kazanması için Çevre ajansının 31.03.2022 tarihinden önce belirleyeceği usul ve esaslar yayınlanınca netlik kazanacak. 31.03.2022 tarihine kadar yayınlanmazsa, eski sistem devam edecek.
(31.03.2022 tarihini vermekten kastım, çıkartmak için son günü beklenebilir, diye)
... ama şöyle bir hususta var;
GEÇİCİ MADDE 5 – (1) ... Yönetmeliğin yürürlüğe girmesine müteakip1 ay içerisinde Ajans tarafından belirlenerek yürürlüğe alınır.

Benim yorumum bu yönetmeliğin yayınlanması ile belli olur (Zayıf ihtimal). Olmazsa ajansın yayınlayacağı usus ve esaslar ( -ki bu durumda daha çok ortalığın karışacağını, biraz daha anlamsızlaşacağı) düşünüyorum

@Cem Yılmaz bey maşallah gene hızlı davranmışsınız. Bu taslak neden çevre bakanlığının sayfasında değilde, TOBB' ta yayınlanır acaba (:

Benim de, değerli üstadların yorumlarını almak istediğim bir konu var. Neden, Ambalaj atıkları - Sıfır atık - GEKAP vs. birleştirilip bir yönetmelik veya bir sistem üzerinden bilgi akışı ve sistem kurulamaz. Böyle bir şey olsa daha anlaşılır ve uygulaması daha kolay olmaz mı (bu şekilde, işleyiş kolaylaşır mı yoksa daha çok karışır mı) benim mi gözden kaçırdığım bir durum var?
 
Üyeler Görebilir
yeniçevreciValla hocam bu sefer hızlı davranmadım aslında. Uykumun ortasında gelen mesajlar olmuş :D Uyandığımda fark ettim bir şeyler çıktığını. Benim de ilk sorduğum "TOBB ne alaka, niye ÇYGM'de yok" oldu. Diğer konuya gelecek olursak, o kadar haklısınız ki. Her atık için farklı yönetmelik olmasından bıktım ben. Bir nefeste 6-7 tane farklı mevzuat geliyor aklıma atıklar ile ilgili. Bu taslak çıkarsa biraz birleşecek gibi ama hala çeşitli konular için diğer yönetmeliklere bakmak gerekecek.

Sanırım kopyala/yapıştır mevzuat çıkarmaktan tam olarak vazgeçmediğimiz sürece bu sıkıntıları yaşamaya devam edeceğiz. Tek çözüm; alanında uzman kişilerin oturup kendi elleriyle mevzuatı oluşturması. Umarım önümüzdeki 50 yıl içinde bunu görürüz.
 
Önceki cevapları görüntüle…
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
yigitenHalen çevre bakanlığının sayfasında yayınlanmamış olması, bi garibime gitti doğrusu. Aslında işi birazda garipleştiren TOBB' da yayınlanıp görüş istenmesi ve TOBB üyesi olan Çevre Mühendisleri Odasının kamuya (ya da en azından üyelerine) yayınladığı bir önerisinin olmaması. Yönetmelikten Çevre mühendisi çalıştırılması şartının kaldırılmış olmasına bu kadar sessiz kalması. Acaba odanın böyle bir taslağın yayınlanmış olduğunun haberi var mı, diye düşünmeden edemiyor insan (:
Bir tek bana garip gelmiyordur, değil mi bu durum
 
Üyeler Görebilir
Mevzuat gereği sağlanması gereken fiziksel şartlara baktığımızda direk olarak ilgili mevzuatta ambalaj atıklarının kontrolü yönetmeliği yazılı. Ama bu taslakta fiziksel şartlar yok. Firmalar hangi şartlarda lisans alacak ??? sıkıntı
 
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
Önceki cevapları görüntüle…
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
Taslak yönetmelik ile ilgili bir değerlendirme hazırladım. sizlerle de paylaşmak isterim. Umarım faydalı olur.
 

Ekli dosyalar

Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
Taslak konusunda toplama ayırma tesisinde çalışan bir çevre mühendisi olarak önerim..
 

Ekli dosyalar

Üyeler Görebilir
Mehmet Gündüz"Şehirlerin ortasında yer alan hurdacı mantığı ile hareket eden kayıt dışı tesislerin önü açılmıştır" ifadenize kesinlikle katılıyorum. Bunun yanında mahalli idareler işin içinden çıkarılarak, lisanslı tesisler tamamen sokak toplayıcısına muhtaç olacağı için sokak toplama kültürünün önü alınacağına, daha da açılmış olacak. Kaynakta ayrı toplama yerel olarak gözlemlenebildiğinde daha uygulanabilir diye düşünüyorum fakat her sıfır atık belgesini alan atığını istediği lisanslı firmaya verebilir ifadesi kaosa neden olacaktır.
Ayrıca belediyeler ile çalışan tat tesislerinin peşin ihale bedelleri, toplama ekipmanları, ikili sistem, mobil atık getirme merkezi gibi yaptığı yatırımlar ve emekler boşa mı gidecek?
4 yılda anca rayına oturmak üzere olan bir sistemin bu kadar kolay yerle bir edilmesi insanı yorumsuz bırakıyor.
 
Son düzenleme:
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
Tuğbaçev.Şöyle ki ; Sıfır Atık Yönetmeliği taslağında bizim dikkatimizi tek çeken nokta 10. Madde'nin 4. bendinde yer alan ambalaj atığı üreticileri atıklarını belediyenin sıfır atık belgesi varsa belediyeye yoksa satabileceklerdi. Taslak yönetmeliğin 7. Maddesi 4. bendinde bu ifade kaldırılmış isterlerse belediyeye isterlerse satabilecekleri söylenmiş. Bu yıllardır çalıştığımız toplama sistemini bitiriyor. Yönetmeliğin diğer maddelerinde ise sadece şu yazılmamış Çevre ve Şehircilik Bakanlığı tüm görev ve yetkilerini Çevre Ajansı'na devredecektir. Çünkü tüm taslaklarda çevre bakanlığı görevlerini ajansa devreder yazıyor.

Şahsi olarak üzüldüğüm en önemli nokta hiç bir taslakta ÇEVRE MÜHENDİSİ ifadesi yer almıyor.
 
Üyeler Görebilir
Her zaman sistemin daha iyiye gitmesini bekleyen biz toplama ayırma tesisleri şuanda yüzlerce işçimizi çıkartıp kapatma yoluna girmekteyiz. Bu yönetmelik taslağı ile İstihdam konusunda bir alternatif olan tesislerimizin küçülmesi hatta kapanması gündemimize alınmıştır.
Şu cümleniz her şeyi özetlemiş gerçekten çok haklısınız. İyi olmasını beklerken hep dahada geriliyoruz
 
Üyeler Görebilir
belediyeler geri dönüşüm konteynerındaki ambalaj atıklarını toplayabilir mi ? yoksa toplama yapabilmesi için lisans belgesine mi ihtiyacı var ?
 
Üyeler Görebilir
tuana erişmişÜstad Merhaba,

Belediye sınırları içerisinde yer alan haneler, marketler ve benzeri işyerlerinden kaynaklı oluşan ambalaj atıklarını belediyenin toplama sistemine veya belediye ile anlaşmalı lisanslı toplama ayırma tesislerine verilmesi gerekir. Marketler ambalaj atıklarını hurdacılara satıyor ve bu yasal değil. Bazı belediyeler kendi sistemini kuramadıkları için lisanslı toplama ayırma tesisleri ile anlaşabilmektedir.
 
Üyeler Görebilir
tuana erişmiş2017 de yayınlanan yönetmeliğin 8. maddesinin 4 fırkasının b bendi gereğince atıkları toplamak veya toplattırmakla belediyeler yükümlü kılındı. Belediye atıkları toplayacaksa ya araç üzerinde satış yapacak yada bir yer depolama yapacaksa orası için il müdürlüğünden Ambalaj Atığı Aktarma Merkezi ( aynı yönetmeliğin 27. maddesi) onayı alacak.
 
Üyeler Görebilir
Belediyelerin bulunduğu il itibarıyla nufus krıterlerıne gore ılgılı lısansları varsa toplayabılır . ama genelde beledıyeler bu ısı yuklenıcı ozel lısanslı tat tesislerine devr etmektedır. bu sekılde sıstem ıslıyor . belediyelerin yaptıgı ılllerde var
 
Üst