Atık işleme tesisi kapatma planı

Üyeler Görebilir
Arkadaşlar merhabalar,

Bir ara depolama tesisimize kapatma planı hazırlamamız gerekiyor ama ilk defa yapacağımız için konu ile ilgili bilgi sahibi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim.
 
Üyeler Görebilir
kapatma yapılmadan 180 gün önce başvuru yapmanız gerekmektedir. KDS dikkat edin atıkların tamamının lisanslı tesislere çıkışı yapılmalı. Çevre ve Şehircilik yer tespitine gelmeden tesiste yıkım vs. gibi işlemler kesinlikle yapmayın.
 
Üyeler Görebilir
ğ) Kapatılmadan önce, kapatma sonrası gereken çevre koruma işlemlerini gerçekleştireceğine ve tesisteki tüm atıkların ne şekilde değerlendirileceğine ilişkin bilgi ve taahhütname vermekle,
h) (Değişik:RG-23/3/2017-30016) Tesisin kapatılması için kapatma planı hazırlayarak Bakanlığa başvurmak ve onay almakla, onaylı kapatma planında belirtilen termine uygun olarak çalışmaların tamamlandığına ilişkin onaydan sonra tesisi kapatmakla, kapsamında ;

ATIK İŞLEME TESİSİ KAPATMA PLANI FORMATI
Atık işleme tesislerinin kapatılmadan 180 gün önce sunulması gereken Kapatma Planı aşağıdaki bilgileri içerir. Bakanlık/il müdürlüğü tarafından istenmesi halinde ilave bilgi, belge ve analiz kapatma planına eklenir.
  • Tesisin kapatılmasına ilişkin gerekçelerin açıklanması
  • Kapatma işlemine ilişkin iş basamaklarını ayrı ayrı gösteren iş termin planı (takvim)
  • Tesise son bir yıl içerisinde kabul edilmiş olan atıklara ilişkin kütle denge bildirimlerinin çıktısı
  • Tesiste hâlihazırda bulunan atıkların kodları, miktarı, ne şekilde bekletildiğine dair bilgi
  • Tesiste hâlihazırda bulunan atıkların ne şekilde yönetileceği
  • Atıkların hangi tesislere gönderileceği (burada belirtmeniz gerekecek, kds sıfırlamanız gerekir)
  • Atıkların ne kadar zamanda gönderileceği
  • Atıkların ne şekilde gönderileceği (ambalaj, etiketleme, taşıma vb.)
  • Tesisin kapatılması sonrasında tesisin ne şekilde değerlendirileceğine (bir başka geri kazanım/bertaraf tesisine devir/satış/kiralama, tesisin bir başka faaliyet için devri/satışı/kiralanması ya da tesisin yıkılması vb.) dair bilgiler (Tesisin satışı/devri/kiralama yoluyla kullanımı devam edecekse hangi firmaya verileceğine dair bilgi)
  • Tesis yıkılacaksa;
  • Tesisteki makine ve ekipmanlar ne şekilde değerlendirilecek (satış/devir/geri kazanım/bertaraf vb.),
  • Makine ve ekipmanın arındırılması ve temizlenmesi ne şekilde gerçekleştirilecek
  • Tesis binalarının yıkılmasına ilişkin planlar (seçici yıkım, arındırma, kimin yapacağı vb.)
  • Tesis binalarında asbest olup olmadığına dair bilgi
  • Tesisin söküm ve yıkımında asbest vb. kirliliklere ilişkin arındırmanın nasıl yapılacağı
  • Tesisin söküm ve yıkımında alınacak çevresel tedbirlere dair bilgiler
  • Tesisteki faaliyet sonucunda tesiste çevresel kirlilik oluşup oluşmadığı, alıcı ortama etkilerine dair bilgiler
 
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
@Olgaç Sürmelihindi formattan haberim var , zaten ona göre hazırlayacağım ben karşılaştığım bi sorundan bahsetmiştim , ama anladığım kadarıyla denetim geçiren yok. Teşekkürler
 
Üyeler Görebilir
Merhaba teknik uygunluk raporunda istenen kapatma işlemlerine ilişkin bilgiler için ne yazmak gerekir ve taahhütname örneği nasıl olmalıdır ?
 
Üyeler Görebilir
Önceki cevapları görüntüle…
Üyeler Görebilir
Emrah OkumuşArkadaşlar Merhaba,

Bir konu hakkında bilgi almak istiyorum Tip1 ambalaj atığı toplama ayırma tesisiyiz. şuanda tesisin 31 ocak tarihinde kapatılması hususuyla ilgili bir ön görü var. Atık ön işlem yönetmeliği Ek -3 nde bir liste var. Daha önceki yazışmaları okudum 180 gün öncesi diye bir kural var ama ben o hala geçerli mi göremedim. Birde bu Ek-3 dosyasını bir proses özeti iş akım şeması dosyası gibi mi sunuyoruz. Kapatma yapan arkadaşlar bu hususta bilgi verebilir mi.
 

Ekli dosyalar

  • Ekran Alıntısı.PNG
    Ekran Alıntısı.PNG
    325.9 KB · Görüntüleme: 22
Üyeler Görebilir
Üst