Belediye Çalışanları Yardımlaşma

Üyeler Görebilir
Arkadaşlar Merhaba

Belediye de çalışan arkadaşların özellikle tecrübeli arkadaşların tecrübesiz arkadaşlara yardımcı olması ve hazırladıkları talimat olsun yönetmelik olsun paylaşması için bu konuyu oluşturuyorum şimdiden teşekkür ediyorum.

Arkadaşlar ordamısınız ? :hhhhhh:
 
Üyeler Görebilir
Dosya şablonu ektedir. ihtiyaç konteyner sayısı hesabını ben başlangıçta ikili sistem olacağı için mahalleler için mahalle nüfusu günlük 1kg atık üreten kişi başı 0,20 geri dönüşen atığın 700 lt lik konteynera bölümü olarak hesapladım (nüfus*0.20/konteyner kapasitesi) siz farklı hesaplayabilirsiniz, ayrıca firmalardan 1. sınıf atık getirme merkezi, mobil atık getirme ünitesi, kumbara ve konteynerlar için fiyat ve teknik şartname almanız gerekmekte rapora eklemeniz lazım. nüfusu 10 a bölerek mobil atık getirme ünitesi ihtiyacınızı belirleyebilirsiniz. Kompost ünitesini 1400 almanıza gerek yok 700 işinizi görür 1400 lük için nüfusunuzun ve atığınızın baya olması lazım sadece pazarlardan ve belirli yerlerden alacaksanız organik atığınız fazla olmayacaktır.
 

Ekli dosyalar

Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
Arkadaşlar ATIK GETİRME MERKEZİ TEBLİĞİ'nde '' 1. sınıf atık getirme merkezi; Belediyeler, mahalli idare birlikleri ve büyükşehirlerde ilçe belediyeleri tarafından kurulması zorunlu olan ve bu belediyeler tarafından kurulan/kurdurulan ve işletilen/işlettirilen merkezler.'' böyle bir madde var. Ben buradan büyükşehir ilçeleri dışındaki ilçe belediyelerinde kurulması zorunlu değil olarak anlıyorum ama doğru mudur ? Ya da belediyeler derken tüm Belediyeleri mi kastediyor? Bilgisi olan arkadaşlar yardımcı olabilirseniz çok sevinirim.
 
Üyeler Görebilir
zeynepavciÜstad Merhaba,

Atık Getirme Merkezi Tebliğinin 10. Maddesinin 1. Fıkrasına göre Belediyeler, mahalli idare birlikleri ve büyükşehirlerde ilçe belediyeler tarafından 1. Sınıf atık getirme merkezi kurulmak zorundadır. Tebliğ yayım tarihi itibari ile 1. Kademede olanlar 2 yıl, 2. Kademede olanlar 3 yıl ve 3. Kademede olanlar 4 yıl içerisinde atık getirme merkezini kurmak zorundalardı. Ancak Sıfır Atık Yönetmeliği kapsamında Belediyelerin sıfır atık sistemine geçiş tarihleri bulunmaktadır. Bu tarih baz alınarak 1. Sınıf atık getirme merkezlerinin tamamlanması gerekir. Çünkü ilçe geneli için sıfır atık belgesine başvuru yapılacağı zaman atık getirme merkezi soruluyor. Ayrıca Atık Getirme Merkezi Tebliğinde atık getirme merkezi kurulacak iller listesi yer almaktadır.

20210318_153206.jpg
 
Üyeler Görebilir
Arkadaşlar merhaba, 1. sınıf atık getirme merkezi teknik şartnamesi var mı elinizde ?
 
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
Arkadaşlar öncelikle herkese kolaylıklar diliyorum. İl belediyemize ait 1. sınıf atık getirme merkezi başvurusu yapmam gerekiyor. başvuru formu gibi bir şey bulamadım yardımcı olur musunuz?
 
Üyeler Görebilir
Önceki cevapları görüntüle…
Üyeler Görebilir
Belediyede çalışan Çevre Mühendisi arkadaşlardan çalışma şartları, olanakları, zorlukları vb. konularında bilgi alabileceğim bir arkadaşımız var mı ?
 
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
Merhaba gelişme raporunu biraz daha açıklayıcı olarak anlatabilir misin tam olarak ne oluyor tüm belediyeler için mi hangi dönemler de ve şartlarda yapılıyor belediye de çalışan çevre müh hazırlamak zorunda mı?
 
Üyeler Görebilir
Hande A.
Merhaba Üstad,

Platin sıfır atık belgesi alan yerler sıfır atık kapsamında yapmış oldukları çalışmaları rapor şeklinde il çevre müdürlüğüne sunarlar. Sıfır atık kapsamında yapılan çalışmalardan bahsedecek olursak; Belediyelerin sınırlarında bulunan pazar yerlerinden sebze ve benzeri atıklar dediğimiz organik atıklar çıkmaktadır. Belediye kendi bünyesinde kompost tesisi kurdu ve pazar yerlerinden çıkan atıkları kompost haline getirmektedir. Yapılan bu faaliyet ile kazanç sağladılar. Yapılan ve yapılacak bu tür faaliyetleri/işlemleri raporlamaları gerekir.

Sıfır Atık Yönetmeliği'nin 10. maddesinin 5. fıkrasında ilgili ifade yer almaktadır;

(5) Platin sıfır atık belgesine sahip yerler, sıfır atık yönetim sistemi kapsamında gerçekleştirdikleri faaliyetleri, uygulamaları, sistem ile getirilen yenilikleri, sağlamış oldukları kazançları ve ileriye yönelik hedefleri de içeren sıfır atık yönetim sistemi sürdürülebilirlik raporlarını, platin belgenin alınmasını takip eden ikinci yılın sonuna kadar sıfır atık belgesini veren yetkili idareye sunar. Bu raporlar gelişmeler doğrultusunda iki yılda bir güncellenir.

Gerekirse bağlı bulunduğunuz ilin çevre müdürlüğüne danışabilirsiniz.​
 
Üyeler Görebilir
BELEDİYE VE BAĞLI KURULUŞLARI İLE MAHALLİ İDARE BİRLİKLERİ NORM KADRO İLKE VE STANDARTLARINA DAİR YÖNETMELİĞinde yayınlanan
EK MADDE 6-
(Ek:RG-17/4/2022-31812)
(1) İl belediyeleri ile 50.000 üzeri nüfusa sahip mahalli idarelerde en az 2 çevre mühendisi veya çevre görevlisi, 20.000-50.000 arasında nüfusa sahip mahalli idarelerde en az 1 çevre mühendisi veya çevre görevlisi bulundurulur. 20.000’den az nüfusa sahip mahalli idarelerde çevre mühendisi veya çevre görevlisi bulundurulur ve/veya çevre danışmanlık hizmeti alınır. Mahalli idare birliklerinde en az 1 çevre mühendisi veya çevre görevlisi bulundurulur.
Ve benzer mahalli idareleri ilgilendiren Sıfır Atık Yönetmeliği kapsamında, İlçe Belediyelerinde nüfusa bağlı olarak zorunlu olmasına rağmen, sıfır atık belgelerinin olmamasına rağmen kadrolaştırılmayan yüzlerce mühendis ve istihdam sağlamayan yüzlerce ilçe belediyeleri var.

Konu ile ilgili sesimizi nasıl duyuracağız?
 
Üst