E-Çevre İzinleri Ek-2 Kapsamında Tesis için Çevre Görevlisi Atama İşlemleri Hk.

Üyeler Görebilir
Arkadaşlar çevre görevlisi belgesinizi aldınız ve Firmaya bağlı Ek-2 kapsamlı tesiste çevre görevlisi olarak işe başladınız. E-Çevre İzinleri protokol işlemleri şu şekildedir;
Protokol işlemi e-izin sisteminde yapılacağı için ayrı olarak belge üzerinde protokol yapmanıza gerek yoktur. Hem Çevre görevlisi olarak sizin hem de İşletme yetkilinizin mobil imza yada e-imzasının olması mutlaka gerekir.
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
adresine giriş yapın, açılan portalda Tesis İşlemleri>>>İşletme Protokol İşlemlerini tıklayın>>>İşletme Tipi "Firma" seçin>>>Yalnızca Firmaya ait Vergi Nosunu yazın ve "Ara" butonunu tıklayın. Çevre bilgi sisteminde kayıtlı olan firma kaydınız sorgulamada gelecektir. Firmanın hizasında en sağında bulunan "Firma Seç" butonunu tıklayarak bir sonraki sayfaya geçin, açılan sayfada dijital imza sahibi işletme yetkilisi tanımlaması yapılır ve "Vekil ata" butonunu kullanarak vekaletname almışsanız yetkilinin imzası ile bu alandan sisteme eklenerek hem işletme yetkilisi olarak hemde çevre görevlisi olarak dijital imza atma yetkisine sahip olursunuz. >>> ilerleyin, açılan sayfada firmaya ait hangi tesisin danışmanlığı yapılacaksa yalnızca o tesis "Ekle" butonu ile eklenerek bir sonraki sayfaya geçilir (bu alanda yalnız tek bir tesis seçimi yapılabilir) ve tesis yetkilisi kaydını bu alandan ekleyerek, ilerliyoruz açılan bu sayfada tesis ek kapsamı bilgisi seçimi yapılarak kaydet ve ilerle butonunu tıklayarak ilerliyoruz, açılan sayfada SGK işe giriş bildirgesini kendi dijital imzamızı kullanarak sisteme ekliyoruz, 4. ve son aşama olan protokol imzaları kısmında işletme yetkilisi olarak kaydettiğimiz yetkililerin ve çevre görevlisi isimlerinizin yanında bulunan "imzala/kaydet" butonları ile ayrı ayrı kendi dijital imzalarınız ile sistem üzerinde oluşturulan protokolü imzalayarak çevre görevlisi olarak atanabilirsiniz.
DETAYLI VE GÖRÜNTÜLÜ SUNUM EKTEDİR.
İyi Günler Dilerim.

Arkadaşlar bir çoğunuzun bu bilgileri bildiğini biliyorum ama bu konu hakkında o kadar çok mail alıyorum ki anlatamam, hatalı yada eksik bilgiye sahip arkadaşlarımız için bu paylaşımı yapmak durumunda kaldım. Bu arada sunumu mutlaka incelemenizi ısrarla tavsiye ederim.
 

Ekli dosyalar

Üyeler Görebilir
Sedat Bey Merhabalar,

Bir sorum olacaktı danışman firma olarak danışmanlığını yapacağımız firmayla belge üzerinde protokol yapmamıza gerek varmıdır? yukarıda anlattığınız şekilde e-izin sisteminde yapabilirmiyiz protokolü yoksa yukarıda anlattğınız sadece tekil çevre görevliliği için mi geçerlidir? Yardımlarınız için şimdiden teşekkürler..
 
Üyeler Görebilir
Yukarıda bahsettiğim konu firmaya bağlı Ek-2 kapsamlı tesise bağlı çevre görevlisi için geçerli yani tekil çevre görevlileri için geçerli :), danışmanlık firması ile danışmanlık hizmeti alan firma arasındaki protokol noter onaylı sözleşme niteliğinde belgedir ve üzerinde bulunan tarihler esas alınarak sisteme giriş yapılır (Protokol Resmi geçerlilik süresi). Bu belgeyi tarayıcı yardımı ile taratıp e-izin sistemi danışman firma kullanıcı adı ile sisteme girip Tesis İşlemleri>>>İşletme protol işlemleri>>>yeni işletme protokolü butonunu tıklayarak bu dosyayı sisteme ekleyerek protokol işlemini gerçekleştirmiş olursunuz. Daha sonra tesis ekleyip danışman ataması yaptıktan sonra başvurulara devam edebilirsiniz.
 
Üyeler Görebilir
Sedat Bey, ekran görüntümüz ekli dosyadaki gibi bazen tamamen açılmıyor bazende imzaladıktan sonra hata veriyor.
 

Ekli dosyalar

Üyeler Görebilir
@emrah_4408
E-İmza kullanırken karşılaştığınız bu hatanın nedeni kurumsal networklerdeki güvenlik ayarlarından kaynaklıdır, bilgi işlem yetkiliniz tarafından bilgisayarınıza internet üzerinden dosya gönderim hakkının sağlanması için gerekli ayarlarınızın yapılması gerekmektedir.
 
Üyeler Görebilir
Arkadaşlar protokol işlemi yaparken karşımıza otomatik gelen işletme yetkilileri isimleri Çevre Bilgi Sisteminde yapmış olduğumuz firma ve tesis kayıtları üzerinden geldiği için
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
adresinden kayıt başlangıçtan firma yada tesisin ilk kaydını yaparken dijital imza sahibi doğru işletme yetkilisinin bilgilerini yetkililer alanında kaydetmenizi tavsiye ederim :)
 
Üyeler Görebilir
Sedat Bey iyi günler;
OSB müdürlüğünde çevre görevlisi olarak çalışıyorum.Sisteme kaydımı yaptıracağım ama yetkili kişimizin elektonik yada mobil imzası yok.Sadece benim mobil imzam var.Bu durumda yetkili kişimizden vekalet mi almam gerekiyor ve bu vekalet nasıl olacak ?Şimdiden teşekkür ederim.
 
Üyeler Görebilir
@segnan
Yönetmeliğe göre her koşulda işletme yetkilisinin dijital imza (e-imza yada mobil imza) sahibi olması gerekiyor vekalet alsanız da vekaleti yetkili imzası ile sisteme yüklemelisiniz. Uygulama bu şekilde, siz kendi imzanızla da işlemleri yaparsınız hatta belge başvurusunda yetkili adına kendinizi ekleyip imzalar ve belgenizi alırsınız. Ancak herhangi bir kontrol yada denetlemede başınız ciddi anlamda ağrıyabilir, benden söylemesi gerisi size kalmış :)
 
Üyeler Görebilir
Merhabalar Sedat Bey; ben TAT tesisnde çalışıyorum.Yetkilinin dijital imza süresi bitmişti bu yüzden lisans alırken ben kendi imzamı kullandım ve lisansı aldık şimdiye kadar bir sorun çıkmadı ve ben sisteme vekalette yüklemedim.Bu durumu düzeltmem için ne yapmam gerekli yardımcı olurmusunuz?
 
Üyeler Görebilir
arkadaşlar merhaba. danışmanlık firmasında işe başladım. çevre bilgi sisteminde sorun yok;ancak e-izin kısmında işlem yapamıyorum. yapmaya çalıştığımda da ekteki gibi uyarılar veriyor. ne yapmam gerekir.teşekkürlerEkran Alıntısı1ç.PNGEkran Alıntısı2ç.PNGEkran Alıntısı3ç.PNGEkran Alıntısı4ç.PNGEkran Alıntısı5ç.PNG
 
Üyeler Görebilir
bu sorun şifreyi unutmaları üzerine başladı. biz de il çevre ve şehircilik müdürlüğünde başvurduk. onlar bizi sistemden silip tekrar kayıt yaptılar.ondan sonra bu sorunlar başladı. çevre bilgi sisteminde de sorun vardı.eski tesislerimiz görünmüyordu.bakanlıktan şifre alıp düzelttik;ancak izin lisans kısmında sorun çözülemedi.yardımcı olursanız sevinirim...
 
Üyeler Görebilir
zaten sorunun ondan kaynaklı olduğunu düşünüyoruz.biz kayıt yenileme yaparken il müdürlüğü bizden kayıt formu istedi. acaba biz formu doldururken yanlış mı girdik bilgileri?.onu düşünüyoruz.müdürlük çalışanı da onu söyledi.ama onların da pek bilgisi yok.firma değil de sanki bireysel bi kayıt yapmışsınız dediler.anlamadık sorunu.büromuzda çalışan elemanlar da burda değil.ben de yeni geldim.hiçbir bilgim yok.bir de müdürlük bizi silip tekrar kayıt yaparsa sorun olur mu? diye düşünüyoruz. müdürlük çalışanı da bu konuda şüpheli.''sistemden atarsam belki başka sorunlar olur'' diye yapmıyor.

işi bırakmayı düşünüyorum :D
 
Üyeler Görebilir
@dennis62
Arkadaşım sorun çevre il müdürlüğünün onay işlemi sırasında karşılaştığı bir sorundan kaynaklı olabilir. Benimle irtibata geçebilirsin.
 
Üyeler Görebilir
sedat bey merhaba. ben bir firmada işe başladım ancak sisteme girdiğimde benden önce çalışan arkadaşın ismi var. bu arkadaşı silip işlemlerimi öylemi yapacağım?
 
Üyeler Görebilir
İşlemlerinizi kendi sisteminizden giriş yaparak protokol işlemini gerçekleştireceksiniz, muhtemelen ç.g. kendisini firma yetkilisi olarak atamış olabilir, siz o tanımlamayı silin ve doğru olan yetkiliyi sisteme ekleyin.
 
Üst