Endüstriyel atık yönetim planı

Üyeler Görebilir
merhabalar,
bir süredir tehlikesiz atık alan bir tat tesisinde çevre görevlisi olarak çalışıyorum. tesis dışarıya herhangi bir atık oluşturmamakta. buna rağmen endüstriyel atık eylem planı hazırlamalımıyım?
 
Üyeler Görebilir
Merhaba,
Çalıştığım firmada üretilen atıklar genelde direkt geri kazanım yahut bertarafa gitmiyor, ara depolama tesislerine veriliyor, onlar da geri kazanım yahut bertarafa gönderiyorlar. Formdaki (aşağıdaki) alanları nasıl doldurmalıyım? Çalıştığım firma toplama ayırma tesisi değil, ara depolama da yapmıyor bu durumda bu kısımları boş mu geçmeliyim? Atıkların gönderildiği firmalar ara depolama yaptığı için doldurmalı mıyım? Bu kısım sadece tehlikesiz atıklar için mi doldurulmalı? Örnek üzerinde açıklayabilirseniz sevinirim.
1568020944316.png
 
Üyeler Görebilir
Merhaba,

İlgili görselde yer alan tabloya tesisinizdeki faaliyet sonucu oluşan "tehlikeli ve tehlikesiz" atıkları tek tek girmeniz gerekiyor. Atık kodu, atık kodu tanımı ve açıklama kısmı zaten Atık Yönetimi Yönetmeliği'nin ekinde geçen bilgilerdir.

Diğer bilgiler ise, sizin nereye gönderdiğinize göre değişiklik gösteriyor. Toplam atık miktarınızı belirttikten sonra ara depolama tesisine gönderiyorsanız; "ARA DEPOLAMA MİKTARI" yazan kısma miktarı ekliyorsunuz. Diğer tablolara "-" işareti koyup geçiyorsunuz. Örnek olması açısından aşağıdaki görseli inceleyebilirsiniz. Ben "ARA DEPOLAMA TESİSİNE" göndermediğim için kendime göre doldurmuştum.

EAYP ÖRNEK TABLO.JPG
 
Üyeler Görebilir
Merhabalar firmada 2 bölüm bulunmakta birisi kapsam dahilinde diğeri değil ve gelen memur ayp istedi bunun bir süresi olur mu kapsam dışı yazısı için örneğin 2 ay sonra hazırlasak bir sorun teşkil eder mi?
 
Üyeler Görebilir
@Mert Uğraşkan merhaba verdiğiniz bilgiler çok faydalı oldu teşekkür ederim paylaşımınız için. Başvurunuzdan nekadar zaman sonra denetime geldiler merak ediyorum. Bende yaklaşık 4 ay önce eayp gönderdim hala denetime gelmediler arıyorum dosya sorumlumuza ulaşamıyorum sizce normal mi bukadar sürmesi.
 
Üyeler Görebilir
@rabiakoc Merhaba, bu durumu bir tek sen yaşamıyorsun. Benim sürecimle kıyaslamak doğru olmaz diye düşünüyorum. Bulunduğum proje yurt dışı destekli ve ibb nin kendi projesi olduğundan, süreçleri hızlandırabilecek kişiler var. İSTAÇ ' tarafı bu konuda gerçekten yardımcı oluyor. Ama şu detayı da vermek istiyorum. Herhangi bir il müdürlüğü tarafından denetim yaşarsan bu süreç içinde hiç bir şekilde cezai yaptırım uygulayamazlar. Çünkü sen sundun ve dönüş bekliyorsun. Genede arada bir yoklamak lazım dosyanın durumu için :) aklına takılan bir konu olursa paylaşırsan yardımcı olmaya çalışırım.
 
Üyeler Görebilir
@rabiakoc Merhaba, Benim 2018 Mart ayında sunduğum EAYP için 2019 Mart ayında denetime gelmişlerdi, 1 yıl sonra yani :) Hatta 2019 Şubat ayında ben yeni bir EAYP göndermiştim değişiklikleri içeren, o yeni gönderdiğim EAYP için 2019 Şubatta gelmişlerdi, 2018'de gönderdiğim EAYP için 2019 Martta gelmişlerdi :D Ben güncel olan EAYP'm için denetim geçirdim bile demiştim. Ama yeni bir EAYP göndermeseydim bile, başvuruyu yapmış ve denetime gelmelerini bekliyor olduğumuz için top bizden çıkmış oluyordu. Siz Mert Bey'in de dediği gibi ara ara yoklayın belgenizi ancak elinizde başvurunun iletildiği tarihe dair bir barkod vs. varsa şuan için sorumluluk sizde değil
 
Son düzenleme:
Üyeler Görebilir
@Beril Çataltepe @Mert Uğraşkan Günaydın arkadaşlar. Neredeyse hergün düzenli arıyorum ve düzenli ulaşamıyorum :) Barkod no ve dosyamın kimde olduğunu öğrendim Allahtan :) Uzun süreceğini tahmin ediyordum ama sanki forumda 6ay sonra dosya düşüyor gibi birşey okumuştum oyüzden tekrar sorayım dedim. Tekrar teşekkür edeirm.
 
Üyeler Görebilir
@rabiakoc Dosya düşmesi söz konusu değil, dediğim gibi 1 sene sonra gelmişlerdi bana denetime. Ama o zamanlar İmar Barışı ile çok yoğun olduğumuz için bütün evraklar birikti yeni yeni bakabiliyoruz demişlerdi. Şuan da Sıfır Atıkla falan uğraşıyorlardır muhtemelen :) Barkod numaranızı ve dosyanızın kimde olduğunu öğrendiyseniz artık sadece bekleyin, top onlarda :)
 
Üyeler Görebilir
Merhabalar, sözlü uyarıda bulunduktan sonra tekrar geldiğinde yapmadığını görürse yada bir süre sonunda başvurmadığınızı farkederse tutanak tutup ceza yazabilir. AYP onayının geçerlilik süresi 3 yıl olmasına karşın bazı yerlerde 2 yıl olarakta baz alınabiliyor. Ayrıca Kapsam dışı yazısı ile neyi kasteddiğinizi anlayamadım.
 
Üyeler Görebilir
Endüstriyel atık yönetim planında kapsam dışı olayı yok.Bursa ' da 2 yılda bir istiyor il Çevre EAYP 'yi

Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!


Endüstriyel Atık Yönetim Planı Hazırlanması ve Değerlendirilmesi Esasları



  • Çevreyle uyumlu bir şekilde atık yönetimini sağlamak üzere atık üreticisi veya atık sahibi tarafından Bakanlıkça belirlenen formata uygun şekilde atık yönetim planı hazırlanır.
  • Atık yönetim planları sunulduğu tarihtenitibaren üç yılı kapsayacak şekilde hazırlanır. Bir önceki yılın verileri için il müdürlüğü tarafından beyan sistemi üzerinden gerekli değerlendirme yapılır.
  • Hazırlanan atık yönetim planları onay almak üzere tesisin bulunduğu ilin il müdürlüğüne sunulur.
  • İl müdürlüğü atık yönetim planının değerlendirilmesi sırasında gerekli görmesi durumunda tesiste yerinde inceleme/denetim yapar.
  • Yönetim planında tespit edilen eksiklikler il müdürlüğünün belirleyeceği süre içerisinde tamamlanır ve tekrar onaya sunulur. Eksiklik bulunmaması/giderilmesi halinde il müdürlüğü tarafından atık yönetim planı onaylanır. Onay yazısında planın sunulduğu tarih, onaylandığı tarih, hangi yılları kapsadığı ve planın yeniden sunulması gereken tarih belirtilir.
  • Onaylanan atık yönetim planlarının geçerlilik süresi il müdürlüğünce onaylandığı tarihten itibaren üç yıldır. Atık yönetim planları geçerlilik tarihinin bitmesine üç ay kala yenilenerek il müdürlüğü onayına sunulur.
  • Geçerlilik süresi içinde atık yönetim planında değişiklik yapılmasını gerektirecek bir durumun oluşması halinde yenilenen atık yönetim planı bir ay içerisinde il müdürlüğü onayına sunulur.
  • Proses kaynaklı atığı olmayan ve sadece yönetim binası ve idari faaliyetleri sonucu flüoresan lamba, kartuş, toner gibi atık oluşturan tesisler için atık yönetim planı hazırlanır; ancak, hazırlanan yönetim planı için il müdürlüğü onayı alınması zorunlu değildir.
  • Tehlikeli ve tehlikesiz atıkların geçici depolama alanlarına ilişkin bilgiler atık yönetim planı içerisinde verilir.
 
Üyeler Görebilir
Merhabalar,
Şirket olarak üretim yapmamakla beraber Genel Müdürlük bünyesinde jeneratör yağları ve yağ ambalajları tehlikeli atık olarak çıkmaktadır. Tehlikesiz atıklar ise karışık ambalajlardır. Genel müdürlük olarak Atık Yönetim Planı başvurusu yapılması gerekiyor mu?
 
Üyeler Görebilir
@Fatih Koçak Hocam sadece ofis faaliyetinde bulunsalar dahi, oluşan tehlikeli atıklarını göndermeleri gerekmekte dolayısıyla her halükarda atık yönetim planı oluşturulması gerekir diye düşünüyorum.
 
Üyeler Görebilir
O halde Ofis olarak hizmet gösteren kurumlar atık yönetim planı hazırlamak zorunda değil. Ancak siz atıklarınızı belediye veya lisanslı firmalara verdiğiniz zaman verildiğine dair belgeleri mutlaka saklayınız.

Atık yönetim planı için Kapasite Raporunuz , geçici depolama sahanız vb. belgeleriniz gerekir üretim yapmayan bir firmanın ' ENDSÜTRİYEL ' Atık yönetim planı hazırlamasına gerek yoktur.
 
Üyeler Görebilir
Endüstriyel Atık Yönetim Planı Hazırlanması ve Değerlendirilmesi Esasları

  • Çevreyle uyumlu bir şekilde atık yönetimini sağlamak üzere atık üreticisi veya atık sahibi tarafından Bakanlıkça belirlenen formata uygun şekilde atık yönetim planı hazırlanır.
  • Atık yönetim planları sunulduğu tarihten itibaren üç yılı kapsayacak şekilde hazırlanır. Bir önceki yılın verileri için il müdürlüğü tarafından beyan sistemi üzerinden gerekli değerlendirme yapılır.
  • Hazırlanan atık yönetim planları onay almak üzere tesisin bulunduğu ilin il müdürlüğüne sunulur.
  • İl müdürlüğü atık yönetim planının değerlendirilmesi sırasında gerekli görmesi durumunda tesiste yerinde inceleme/denetim yapar.
  • Yönetim planında tespit edilen eksiklikler il müdürlüğünün belirleyeceği süre içerisinde tamamlanır ve tekrar onaya sunulur. Eksiklik bulunmaması/giderilmesi halinde il müdürlüğü tarafından atık yönetim planı onaylanır. Onay yazısında planın sunulduğu tarih, onaylandığı tarih, hangi yılları kapsadığı ve planın yeniden sunulması gereken tarih belirtilir.
  • Onaylanan atık yönetim planlarının geçerlilik süresi il müdürlüğünce onaylandığı tarihten itibaren üç yıldır. Atık yönetim planları geçerlilik tarihinin bitmesine üç ay kala yenilenerek il müdürlüğü onayına sunulur.
  • Geçerlilik süresi içinde atık yönetim planında değişiklik yapılmasını gerektirecek bir durumun oluşması halinde yenilenen atık yönetim planı bir ay içerisinde il müdürlüğü onayına sunulur.
  • Proses kaynaklı atığı olmayan ve sadece yönetim binası ve idari faaliyetleri sonucu flüoresan lamba, kartuş, toner gibi atık oluşturan tesisler için atık yönetim planı hazırlanır; ancak, hazırlanan yönetim planı için il müdürlüğü onayı alınması zorunlu değildir.
  • Tehlikeli ve tehlikesiz atıkların geçici depolama alanlarına ilişkin bilgiler atık yönetim planı içerisinde verilir.
 
Üyeler Görebilir
Merhabalar,
Ek-1 ve ek-2 listesinde yer almayip (danisman atama zorunluğu yok) ama çed muafiyeti almak, atık yönetim planı hazirlamak vb. zorunda olan tesisler için (örneğin tıp merkezleri) il müdürlükleri ile yapilmasi gereken yazismalari yapmak için danisman firmaya vekalet vermek yeterli mi yoksa danisman sözleşmesi yapmak mi gerekiyor?
 
Üst