Prosedür ve iş kuralı

Üyeler Görebilir
Prosedür ile iş kuralı arasındaki farkları belirtebilecek arkadaşlar yardımcı olabilir mi
 
Üyeler Görebilir
Prosedür bir işin yapılış şeklini, sistematiğini belirler. Yazılı olmak zorunda değildir. Örneğin Çevre boyutlarını belirleme prosedürünü düşünürsek, bir faaliyetten kaynaklanan çevre boyutlarının nasıl belirleneceğini, belirlenirken nelere dikkat edilmesi gerektiği, boyutların nasıl puanlanması, elenmesi gerektiği bunlarla ilgili kriterlerin tanımlandığı, gerekirse bazı kaynaklara atıfların yapıldığı sorumluların belirlendiği bir doküman olarak düşünebilirsiniz. Prosedürler illa yazılı olmak zorunda değildir. Herkes tarafından bilinen bir yöntem de prosedür olarak kabul edilebilir. Ancak detaylı işlerde yazılı olması önemlidir.

Kurala gelince; kural uyulması zorunlu olan ilkelerdir.

Prosedürler içinde kurallar barındırabilir.

Benim yorumum bu şekilde.
 
Üst