sıfır atık belge

Üyeler Görebilir
Oteller için temel sıfır atık belgesi almış olup,bir üst seviye için 12 ay beklendi ancak başvurmak için şartlar neler? kutu arttırma oldugunu biliyorum başka ne gibi seyler isteniyor?
 
Üyeler Görebilir
Arkadaşlar merhaba,
Mevcut firmamda sıfır atık belgesi aldım fakat aklıma yönetmelikteki bir madde takıldı: ''Temel seviyede sıfır atık belgesine sahip yerlerden; il belediyeleri ve nüfusu elli binin üzerindeki ilçe belediyeleri, organize sanayi bölgeleri, alışveriş merkezleri, havalimanları, tren ve otobüs terminalleri, limanlar ile 50 oda ve üstü konaklama kapasiteli işletmeler gümüş, altın veya platin sıfır atık belgesini almakla yükümlüdür. Yükümlülüğü bulunan söz konusu yerler, temel seviyedeki sıfır atık belgesinin alınmasını takip eden on iki aylık süre sonunda gümüş, altın veya platin sıfır atık belgesi için müracaat ederler. Temel seviyede sıfır atık belgesine sahip diğer yerler ise talep etmeleri halinde gümüş, altın ve platin sıfır atık belgesi için başvuruda bulunabilirler.''
Bu madde gereğince organize sanayi bölgesi kavramına fabrikalar dahil oluyor mu yoksa sadece OSB işletmesi mi
 
Üyeler Görebilir
orhangonullu41OSB'deki tüm fabrikalar sıfır atık sistemine kayıt oluşturmadan OSB yönetimlerine sıfır atık belgesi vermiyorlar. İlk başlarda verdiler fakat sonradan sistemi değiştirdiler. Şuan sıfır atık belgesi almayan OSB varsa önce faaliyetteki tüm firmaların sıfır atık kaydı yapması ve ardından OSB'nin başvuru yaparak sıfır atık belgesi alması gerekiyor.
 
Önceki cevapları görüntüle…
Üyeler Görebilir
Atakan FazlıAtakan FazlıÜstadlar Merhaba,

Sıfır Atık Yönetmeliğinin 16. maddesinin 4. fıkrasında şu ifade yer almaktadır;

İçerisinde birden fazla kurum, kuruluş ve işletme barındıran ve ortak bir yönetimi olan bina ve yerleşkelere, içerisindeki tüm kurum, kuruluş ve işletmeleri kapsayacak şekilde seviyesine uygun tek bir sıfır atık belgesi düzenlenir. Ancak, organize sanayi bölgeleri ile havalimanları içerisindeki kurum, kuruluş ve işletmeler talep etmeleri halinde ayrıca münferit belge müracaatında bulunabilirler.

Yani; organize sanayi bölgelerinde bulunan işletmeler istemeleri halinde sıfır atık belgesi ALABİLİRLER. Ancak yönetmeliğin ekinde ise "Bina ve Yerleşkeler İçin" 3. grupta ÇED Yönetmeliği Ek-2 Listesinde Yer Alan Sanayi Tesisleri 31.12.2021 tarihine kadar sıfır atık yönetim sistemine geçmesi gerekmektedir.

Ancak Çevre ve Şehircilik Bakanlığının sıfır atık ile ilgili sıkça sorulan sorular kısmında aşağıda yer alan ifade geçmektedir:

OSB bünyesinde yer alan bir sanayi tesisi aynı zamanda ÇED Yönetmeliğinin Ek-1 veya Ek-2 listelerinde yer alıyorsa hangi çerçevede değerlendirilecektir?

Yönetmeliğin 12 nci maddesinin dördüncü fıkrası ile 16 ncı maddesinin dördüncü fıkrasında yer alan hükümler doğrultusunda OSB’lerde tüm bina ve yerleşkeyi kapsayacak şekilde sıfır atık yönetim sistemine geçiş planlaması yapılarak eş zamanlı uygulamaya geçilir. OSB içerisinde yer alan tüm tesisler bu plana dahil olmak zorundadır. OSB’lere, içerisindeki tüm tesisleri kapsayacak şekilde seviyesine uygun tek bir sıfır atık belgesi düzenlenir. Bu çerçevede, OSB içerisinde yer alan sanayi tesislerinin sıfır atık belgesi için ayrı ayrı başvurmalarına gerek olmayıp talep etmeleri halinde münferit sıfır atık belgesi için başvuruda bulunabilirler.

Ayrıca OSB içerisinde yer alan sanayi tesisleri, OSB yönetimi koordinasyonunda sisteme dahil edilerek uygulamaya geçeceklerinden ve ortak bir belge alacaklarından, bu tesisler için ÇED Yönetmeliğinin Ek-1 veya Ek-2 listesinde yer alması durumu aranmaz.

Kaynak:
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
 
Üyeler Görebilir
Merhaba,
Belgelendirme olduktan sonra mı bildirimler yapılmaya başlanıyor. Bildirim sayfası da sıfır atık bilgi sistemi içerisinde mi ? Bilgilendirme yaparsanız sevinirim. Sıfır atık sadece vermiş olduğumuz ambalaj atıkları için mi geçerlidir? Kontamine atık gibi tehlikeli atıkları da kapsıyor mu ? Kolay gelsin.
 
Üyeler Görebilir
Merhabalar,

Çalıştığım fabrika Ek1 ve ek2 listesinde bulunmuyor. Yani Ced kapsam dışı. Çevre izinden de muafdır. Yalnız yaklaşık 500 kişinin çalıştığı bir fabrikadir. Bu durumda sıfır atık belgesi almak zorunlu mudur?
 
Üyeler Görebilir
Önceki cevapları görüntüle…
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
Bugün saat 10.00'da zoom üzerinden ISO'nun semineri var Sıfır atık ile ilgili, faydalı olacaktır.

Program
10:00 - 11:00 Sıfır Atık Yönetmeliği
Şule Bektaş - Çevre ve Şehircilik Uzmanı
11:00 - 12:00 Soru - Cevap

Zoom linki:
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!

Web Semineri Kimliği: 827 0013 9226
Parola: 921069
 
Üyeler Görebilir
Önceki cevapları görüntüle…
Üyeler Görebilir
Tuğbaçev.Merhaba Tuğba hanım, dünkü seminerde Şule hanım sanayi bölgelerinin de çok büyük ihtimalle OSB gibi ele alınacağını söyledi, içerisinde yer alan firmaların da sıfır atık bilgi sistemine kayıt olup atık miktarlarını periyodik olarak girmeleri gerekiyor dedi. Ancak OSB gibi ele alınacağı konusunda tam net konuşamadı, konuyu not aldı, görüş alıp netleştireceklerini söyledi. Şuan bu ve buna benzer birçok konu muallakta maalesef.
 
Üyeler Görebilir
Beril Ç.Bu atıklar tam olarak sanayi firmalarından tarafımıza gelen fatura üzerinde belirtilen sıfır atık kağıt tarzında olan miktarlar ile kendi ofisimiz içerisinde çıkan atıkların mı miktarı oluyo, bunların mı periyodik olarak girilmesi gerekiyor. Danışmanımız şimdiye kadar EÇBS üzerinden kaydı oluşturmuş fakat bu zamana kadar başka hiçbir işlem yapılmadı. Bir problem olur mu bu durum.
 
Üyeler Görebilir
Tuğbaçev.TAT olarak size iletilen atıkların miktarını girmenize gerek yok diye düşünüyorum, onların miktarını o atığı size ileten firmalar sisteme girmeli. Siz sadece kendi faaliyetleriniz sonrasında oluşan atıklarınızın miktarını girmelisiniz diye düşünüyorum ancak emin değilim, İl müdürlüğüne görüş sormanızda fayda var. Bu zamana kadar herhangi bir bilgi girmemiş olmanız sorun değil, sistem açık, geçmiş dönem bilgilerinizi de şimdi girebilirsiniz.
 
Üyeler Görebilir
Tuğbaçev.Firma olarak aldığınız atıkları bildiğim kadarı ile EÇBS Atık Yönetimi üzerinden işliyorsunuzdur muhtemelen. Kendi ofisinizden çıkan atıkları sıfır atık bilgi sistemine girmeniz gerekli ve her sene mart ayında geçtiğiniz yıla ait tüm atıkların beyanını yapmanız gerekli. Normalde 6 ayda 1 yani temmuz ve ocak aylarında giriliyordu fakat sıfır atık yönetmeliğinde yapılan son değişiklik sonrası ayı takip eden diğer ayın 15'ine kadar atık girişleri yapılmalıdır maddesi eklendi. Yani artık her ayın 15'ine kadar geçmiş ay için bildirim yapılacak.
 
Üst