Bakanlık Sıfır atık bilgi sisteminde merkez tesis/üst birim duyurusu - 14 ekim 2022

Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
duygu G.Merhaba,

Hayır her tesise ayrı ayrı alacaksınız. Bu duyuruyu şöyle özetleyeyim:
-OSB'de faaliyet gösteren firmaların belge alma yükümlülüğü bulunmamaktadır. Ancak OSB yönetiminin sıfır atık belgesi alması için, bünyesinde faaliyet gösteren firmaların tamamının sisteme bilgilerini girip kaydetmesi gerekmektedir. Alt-Üst konusu ile birlikte OSB'nin, bünyesindeki firmaları kontrol etmesi kolaylaşacak.
 
Üyeler Görebilir
Bu durumda sıfır atık belgesi alan tesislerin kontrolü nasıl olacak, amaç belgeli tesislerin faaliyetlerini kontrol etmek değil midir?
Bizde şirketimizin her tesisinin ayrı ayrı sıfır atık temel seviye belgesi var. (Gönüllülük esasına dayalı alınan belge)
Ama bu tesislerimizin EÇBS de bağlı bulunduğu MERKEZ Ofisimiz var.(MERKEZ Şube)
Ben diyorumki tüm bu tesislerin üst birimi olarak merkezi yazması gerekmez mi?
 
Üyeler Görebilir
zincir market için üst birim oluşturmaya çalıştım , merkez tesisi ekledim kendi tesisinizi üst birim olarak kaydedemezsiniz uyarısı veriyor. Sistemsel bir şey midir yoksa ben mi bir şeyleri yanlış yapıyorum acaba 🤔
 
Üyeler Görebilir
Merhaba, sıfır atık uygulamasına hangi atıkları giriyoruz? Prosesten çıkan atıklar deniyor ama tam olarak kafamda oturtamıyorum. Örneğin yağlı bezler, atık plastikler, ahşap paletler, kağıt karton ambalajlar.
Sonuçta bu atıklarda tesiste imalat/üretim yapılması sebebiyle oluşuyor.
 
Üyeler Görebilir
Anonim (8b4e)Merhaba,

"Prosesten çıkan atıklar dahil" ibaresiyle başlayalım. Öncelikle bu yanlışı bir düzeltelim. Sıfır atık sistemine ofisler, yemekhaneler, mutfak, kantin ve ortak alanlardan çıkan atıkların girilmesi gerekiyor. Örnekle açıklayacak olursak, işletmenizde revir varsa; oradan kaynaklanan tıbbi atıklar sıfır atık sistemine girilir. Ama bakım ünitesindeki kontamine atıkların sisteme girdisi yapılmaz.
 
Üst