Tehlikesiz atık toplama ayırma belgesi alınması

Üyeler Görebilir
merhaba arkadaşlar,
tehlikesiz atık toplama ayırma belgesi il çevre müdürlüklerinden alınıyor. belge almak için istenen belgeler nelerdir? yardımcı olursanız sevinirim. iyi çalılmalar dilerim.
 
Üyeler Görebilir
Cevap 1: almış olduğunuz tehlikesiz atıkları ve geri kazanım sonucu oluşan ürünleri her ay düzenli olarak kütle denge sistemine bildirmeniz gerekmektedir. Eğer giriş ve çıkış yapılmazsa il çevre denetime geldiklerinde neden yapılmadığını sorar. Bir de tehlikesiz atık geri kazanım lisansında kütle denge sistemi verilerini istiyorlar. Cevap 2: siz galiba ek 2 kapsamına giriyorsunuz. Bu durumda çevre danışmanı ya da çevre mühendisi ile çalışabilirsiniz. O size kalmış Bir şey. Cevap 3: tecrübeli Çevre mühendisi bulabilirsiniz ilan vererek ancak tecrübesiz birisini de almanızı tavsiye ederim. Yeter ki işini hakkıyla yapsın. Bir de çevre mühendisi bulduğunuz zaman lütfen düşük ücret vermeyin. Cevap 4: toplama ayırma belgeniz varsa giriş ve çıkış işlemlerini tehlikesiz atık alıp başka firmaya satabilirsiniz. Ancak yukarıda bahsettiğim gibi geri kazanım işlemlerinde çıkan ürünü sattığınızda bunu bildirmeniz gerekir. Gider pusulasını kütle denge sistemine giren var. Bunu bağlı bulunduğunuz il çevre ile görüşmeniz de fayda var. Bazıları kabul ediyor bazıları etmiyor. Cevap 5: giriş çıkışınıza eşit olabilir ya da giriş daha fazla olabilir. Girişin çıkışa eşit ya da fazla olmasını istiyorsanız atık alacağınız firma sayısını arttırın. Ya da belediye ile anlaşma yapın. Çıkış fazla olursa sıkıntı olabilir.
 
Üyeler Görebilir
Danışman firmadan gelen çevre mühendisinin sigortasını neden siz ödüyorsunuz? Firmanın kendi karşılaması gerekir. Diğer konu tehlikesiz atık geri kazanım lisansınız ile ambalaj atıklarını almamanız gerekiyor market kartonu gibi. Sadece karton koli üretimi vs yapan bir fabrikadan karton koli yaparken oluşan firelerini alabilirsiniz. Benim tavsiyemde kendi bünyenizde bir tecrübeli çevre mühendisi bulundurmanız yönündedir sizin için daha verimli olur. Hatta forumda da iş arayan çevre mühendisleri kısmı var oraya da ilan verebilirsiniz. Son olarak söyleyeceğim de inşallah olur da bir çevre mühendisi işe alırsanız ona saygı duyun ve komik rakamlar teklif etmeyin.

İlan verebileceğiniz konu : İş arayan çevre mühendisleri
 
Üyeler Görebilir
Bilmiyorum firma öyle dedi...
Ben kendi tesisimde çalışacak mühendis alacağım zaten...
Tehlikesiz lisansım var ama gfb de var ambalajda alabilirim ama aldığım ambalajların bana stok girişi olması gerekli fazla tonajım var ve bu stoğu nereden karşılayacağjmj bilmiyorum belediye ile anlaşmamda yok

Olgaç bey tecrübeli istememdeki neden hani il çevre denetime geldiklerinde istediği şeyler olur bunları sunmada kolaylık sağlarız diye ben bilsem öğretiyim ama benim fazla bilgim yok lisansı alana kadar zaten çok takıştık il çevre ile bi tane açığımızı bulsakar iptal edecekler o derecedeyiz...
Ben şimdi gfb mi belgeye çevirmek için faaliyet göstermiş gibi stoğuma fabrikalardan değil de gider pusulası ile kesip stok girişi yapabilirmiyim tehlikesiz lisansımda var sonuçta
 
Üyeler Görebilir
@mertknklc Ambalaj Atıkları 15'li kodlardır. Tehlikesiz atıkların kodları farklıdır. Örneğin kağıt ambalaj 150101 atık koduna sahipken, 200101 kodu da kağıt atık olarak geçer.
 
Üyeler Görebilir
Merhabalar;
Öncelikle siz firmanın sigortasını ödüyor iseniz, sizin lisansınız konusunda "Ambalaj Atığı Toplama Ayırma" Faaliyetiniz olabilir, siz sadece bir mühendisin belgesini kullanalım diye bir anlaşma yapmış olabilirsiniz, ancak diğer türlü bir geri kazanım faaliyet yapıyorsanız (tehlikesiz konusunda) danışman firma kütle denge tablosunu sizin ona giriş ve çıkışları bildirmeniz sonucunda sisteme girişleri sağlar ve bunu ÇED görüşü alırken ki değerlerinizi kontrol ederek girişlerinizi sağlar.

Ambalaj atığı toplama ayırma tesislerinde sağlanması gereken kriterler
MADDE 29 –
(1) Ambalaj atıklarının toplanarak cinslerine göre ayrıldığı toplama ayırma tesislerinde;

(2) Ambalaj atıklarının, cinslerine göre ayrılmasını sağlamak için faaliyet gösterecek toplama ayırma tesisleri üç farklı tipte kurulabilir. Bu tesislerin birinci fıkrada belirtilen kriterlerin yanında aşağıda verilen kapasiteleri sağlamaları zorunludur. Aşağıdaki tip tesislerin teknik kriterleri ve uygunluk değerlendirmesine ilişkin esaslar Bakanlıkça ayrıca belirlenir.
a) Hizmet edeceği nüfus 400.000 ve üzeri olan tesisler 1. Tip tesis olarak değerlendirilir; bu tesislerin toplam alanının en az 3.000 m2 olması ve en az 2000 m3/gün ayırma kapasitesine sahip olması gerekmektedir.
b) Hizmet edeceği nüfus 100.000-400.000 arası olan tesisler 2. Tip tesis olarak değerlendirilir; bu tesislerin toplam alanının en az 2.000 m2 olması ve 600 m3/gün -2000 m3/gün arasında ayırma kapasitesine sahip olması gerekmektedir.
c) Hizmet edeceği nüfus 100.000’e kadar olan tesisler 3. Tip tesis olarak değerlendirilir; bu tesislerin toplam alanının en az 1.000 m2 olması ve 100 m3/gün -600 m3/gün arasında ayırma kapasitesine sahip olması gerekmektedir.
ç) Belediye yönetim planı kapsamı dışında faaliyet gösterecek ayırma tesisleri en az 3. Tip tesis kriterlerini sağlaması gerekmektedir.
(3) 1. Tip toplama ayırma tesislerinde en az bir tanesi çevre mühendisliği meslek grubundan olmak üzere, tüm toplama ayırma tesislerinde tam zamanlı olarak çevre görevlisi istihdam edilmesi gerekmektedir.
 
Üyeler Görebilir
Arkadaşlar Merhaba

Danışmanlığını yapmış olduğum tehlikesiz atık toplama ayırma tesisi şahıs şirketinden limited şirketine dönüştü. Daha önceden şahış şirketi olan bu firmanın (KDS bildirimlerini her ay düzenli olarak yapıyoruz ve elimizde stok görünüyor) EÇBS kaydı var olduğu için bizde tesis devri yapmak istedik. ........... Geri Dönüşüm San. Tic. Ltd. Şti. olarak EÇBS kaydı oluşturduk. Fakat tesis devir başvurusu yaptığımızda sistem "isteğiniz gerçekleştirilirken bir sorun ile karşılaştık" diye uyarı vermektedir.

Bir yerde yanlış yapmış olabilir miyiz? Yada vergi numarası değişiklik başvurusu mu yapmamız gerekiyordu?

Şimdiden teşekkürler
 
Üyeler Görebilir
Merhaba;

Öncelikle ECBS hesap kısmından vergi/ünvan değişikliği başvurusu yapmalısınız, burası onaylandıktan sonra tesis şube ünvan değişikliğini yapmalısınız bu değişiklikleri yaptıktan sonra belgelerinizi güncelleme işlemine geçeceksiniz. Ünvan değişikliği ile ilgili ticaret sicil gazetesi vb evrakları yüklemeniz gerekmekte.
 
Üyeler Görebilir
Vergi numarası değişiklik başvurusu yaptığımda "Girmiş olduğunuz Vergi Kimlik Numarası sistemde kayıtlı olduğundan mevcut Vergi Kimlik Numarası bu numara ile değiştirilemez. Mevcut tesislerin/şubelerin yeni vergi numarasına devir işlemleri için ilgili tesis/şube detay sayfasından "Tesis Devir Başvurusu" yapılabilir.” şeklinde bir uyarı alıyorum.
 
Üyeler Görebilir
Hocam merhaba,

1-Limited şirketi üzerine Eçbs'de hesap açmalısınız.

2-Şahıs şirketi üzerinde bulunan tesisin Eçbs üzerinden devirini Limited olan firmaya yapmalısınız.(Tesis Devir Başvurusundan) Sistem dilekçe vericek imzalayıp müdürlüğe teslim etmeniz lazım.

3-Şahıs şirketine ait olan tesis Limited şirketinin hesabının altına geçicek (yani limited şirketinin tesisi olarak geçmiş olacak)

4-Daha sonra Şahıs şirketine ait olan hesabın ünvanını yeni ünvan ile güncelleyeceksin.(Bunu da Limited şirketinin Hesap-Tesis/Şubesinde bulunan eski tesisten yapıcaksın) Sistem tekrar dilekçe vericek imzalayıp müdürlüğe teslim etmeniz lazım.

Bunları yaptıktan sonra devir işlemleri komple tamam oluyor, MOTAT vs. uygulamalar yeni Limited firmasına geçiyor.
 
Üyeler Görebilir
Bu arada TAT Belgesi sistem üzerinden alınmayıp, dilekçe ile başvuru yapılarak alındığından dolayı firmaya ait TAT Belgesinin devri için İl Müdürlüğü'ne dilekçe ile başvuru yapmanız gerekecektir.
 
Üyeler Görebilir
Merhaba hocam

Aynen dediğiniz şekilde işlem yaptım zaten. Limited şirketi üzerinden EÇBS de hesap açtım. Şahıs şirketi üzerinde bulunan tesisin EÇBS üzerinden devirini Limited olan firmaya yapmak istediğimde "isteğiniz gerçekleştirilirken bir sorun ile karşılaştık" diye uyarı vermektedir. Ekran alıntısını da ekliyorum (Kırmızı ile yazan kısımı uyarı veriyor)

Şimdiden teşekkür ederim
 

Ekli dosyalar

  • Tesis devir hatası.JPG
    Tesis devir hatası.JPG
    77.9 KB · Görüntüleme: 9
Üyeler Görebilir
@stacvr eğer evrakları yükleyipte sorun oluyor ise, bakanlığa mail atmanızı öneririm. Sistemsel hata olabilir, ben yazdığım işlemleri yaptım hiç bir problem yaşamadım.
 
Üyeler Görebilir
Evet evrakları sisteme yükleyip vergi numarasını yazıyorum. Sistem bu uyarıyı veriyor. Daha önce Mehmet Gürsoy'a mail attım. 181 ile irtibata geçmemi söyledi. Fakat 181 de görüştüğüm kişi beklememi söyledi. Konuyla alakalı mail ile iletişime geçebileceğim sizin bildiğiniz başka kimse varmı ?

Teşekkürler
 
Üyeler Görebilir
@stacvr vallaha size mesaj yazarken benim aklımdan da Mehmet Gürsoy geçmişti :) Bu konuya bakabilecek memur tanımıyorum, belki forumda diğer arkadaşlar yardımcı olabilirler.
 
Üyeler Görebilir
@stacvr ecbs de limidet için kayıt oluşturmayacaktınız direk olarak şahıs üzerinden değişiklik yapacaktınız. şuanda değişiklik yaptığınızda mevcutta kayıt olduğu için devir yapmaz
 
Üst