Atık işleme tesisi kapatma planı

Üyeler Görebilir
Arkadaşlar merhabalar,

Bir ara depolama tesisimize kapatma planı hazırlamamız gerekiyor ama ilk defa yapacağımız için konu ile ilgili bilgi sahibi olan varsa ve paylaşırsa sevinirim.
 
Üyeler Görebilir
kapatma yapılmadan 180 gün önce başvuru yapmanız gerekmektedir. KDS dikkat edin atıkların tamamının lisanslı tesislere çıkışı yapılmalı. Çevre ve Şehircilik yer tespitine gelmeden tesiste yıkım vs. gibi işlemler kesinlikle yapmayın.
 
Üyeler Görebilir
Merhaba arkadaşlar ,

Bir tesisim için kapatma planı hazırlayacağım , faaliyetim uzun süredir yok , makinalarımızı da başka bir tesise aktardık , sadece KDS'de 24 Ton gibi bir ahşap atık bakiyesi mevcut , o da tesisteki çalışanlara yakacak olarak dağıtılmıştı bir kısmı da çürümüştü , bu konuda denetim tecrübesi olanlar benimle paylaşabilir mi ? Tesis denetimi nasıl olmaktadır? Bu ahşap atık bana sorun çıkarır mı ? Teşekkürler
 
Üyeler Görebilir
Merhaba @Gülin Ç. ,

Ahşap atıkları ile ilgili 1 hafta önce geçirdiğim EAYP denetiminde (Yat firması ) tesisteki ahşapları işçilere yakacak olarak dağıtılıyordu. Ancak İstanbul İl Çevre Denetim ekibi ahşapların işçilere verilmesini uygun görmedi. Ve atık olarak çıkışının sağlanmasını istedi. Dolayısıyla ahşap atıklarının size sorun çıkarma ihtimali ne yazık ki var. (denetimcinin insafı da önemli)

Bizde işçilere dağıtılan ahşap atıkları geri kazanım firmalarına iletmeye başladık.

Ancak atıklarınızı ürün olarak çıkışını sağlayabilirseniz (çalışan arkadaşlara ) bu sayede hem çalışanların faydalanmasını sağlayabilir hem de atıklardan kurtulabilirsiniz :)

Not : Kapatma işleminden sonra denetime gelinip gelinmediğini sormuşsunuz sanırım :)
En son yaptığım tesiste böyle bir denetime tabi tutulmadım.
 
Son düzenleme:
Üyeler Görebilir
ğ) Kapatılmadan önce, kapatma sonrası gereken çevre koruma işlemlerini gerçekleştireceğine ve tesisteki tüm atıkların ne şekilde değerlendirileceğine ilişkin bilgi ve taahhütname vermekle,
h) (Değişik:RG-23/3/2017-30016) Tesisin kapatılması için kapatma planı hazırlayarak Bakanlığa başvurmak ve onay almakla, onaylı kapatma planında belirtilen termine uygun olarak çalışmaların tamamlandığına ilişkin onaydan sonra tesisi kapatmakla, kapsamında ;

ATIK İŞLEME TESİSİ KAPATMA PLANI FORMATI
Atık işleme tesislerinin kapatılmadan 180 gün önce sunulması gereken Kapatma Planı aşağıdaki bilgileri içerir. Bakanlık/il müdürlüğü tarafından istenmesi halinde ilave bilgi, belge ve analiz kapatma planına eklenir.
  • Tesisin kapatılmasına ilişkin gerekçelerin açıklanması
  • Kapatma işlemine ilişkin iş basamaklarını ayrı ayrı gösteren iş termin planı (takvim)
  • Tesise son bir yıl içerisinde kabul edilmiş olan atıklara ilişkin kütle denge bildirimlerinin çıktısı
  • Tesiste hâlihazırda bulunan atıkların kodları, miktarı, ne şekilde bekletildiğine dair bilgi
  • Tesiste hâlihazırda bulunan atıkların ne şekilde yönetileceği
  • Atıkların hangi tesislere gönderileceği (burada belirtmeniz gerekecek, kds sıfırlamanız gerekir)
  • Atıkların ne kadar zamanda gönderileceği
  • Atıkların ne şekilde gönderileceği (ambalaj, etiketleme, taşıma vb.)
  • Tesisin kapatılması sonrasında tesisin ne şekilde değerlendirileceğine (bir başka geri kazanım/bertaraf tesisine devir/satış/kiralama, tesisin bir başka faaliyet için devri/satışı/kiralanması ya da tesisin yıkılması vb.) dair bilgiler (Tesisin satışı/devri/kiralama yoluyla kullanımı devam edecekse hangi firmaya verileceğine dair bilgi)
  • Tesis yıkılacaksa;
  • Tesisteki makine ve ekipmanlar ne şekilde değerlendirilecek (satış/devir/geri kazanım/bertaraf vb.),
  • Makine ve ekipmanın arındırılması ve temizlenmesi ne şekilde gerçekleştirilecek
  • Tesis binalarının yıkılmasına ilişkin planlar (seçici yıkım, arındırma, kimin yapacağı vb.)
  • Tesis binalarında asbest olup olmadığına dair bilgi
  • Tesisin söküm ve yıkımında asbest vb. kirliliklere ilişkin arındırmanın nasıl yapılacağı
  • Tesisin söküm ve yıkımında alınacak çevresel tedbirlere dair bilgiler
  • Tesisteki faaliyet sonucunda tesiste çevresel kirlilik oluşup oluşmadığı, alıcı ortama etkilerine dair bilgiler
 
Üyeler Görebilir
Üyeler Görebilir
@Olgaç Sürmelihindi formattan haberim var , zaten ona göre hazırlayacağım ben karşılaştığım bi sorundan bahsetmiştim , ama anladığım kadarıyla denetim geçiren yok. Teşekkürler
 
Üyeler Görebilir
@Gülin Ç. cevabı yazıp gönderdikten sonra @Olgaç Sürmelihindi nin hesabı olduğunu gördüm. benim pcye geçmişti. kusura bakmayın. kırmızı olarak yazmıştım. ben böyle bir denetim geçirdim. ancak benim denetimimde kds yi sıfırlamıştım. sizin gibi sıfırlamamış olsaydım bana kds den direkt stok sorup nereye, hangi geri kaznaım metoduyla vereceğimi sorucaklardı. bakiyeli atığı da bence usulen fatura ile belgelendirmen gerekecek. ya da kds ve ambalajda fire göster. kurtul.

bildiğin tesis yerinde mi faaliyet var mı yok mu diye detaylı denetim geçirdim. ama ilden ile de değişebilir.
 
Üyeler Görebilir
fatih bey merhabalar, bu konuyla alakalı değil ama sizin paylaştığınız çevre boyut ve etki değerlendirme tabosu görmüştüm onu tekrar bulamıyorum bir firmanıza aitti bir daha paylaşabilirmisiniz
 
Üyeler Görebilir
Merhaba teknik uygunluk raporunda istenen kapatma işlemlerine ilişkin bilgiler için ne yazmak gerekir ve taahhütname örneği nasıl olmalıdır ?
 
Üyeler Görebilir
Önceki cevapları görüntüle…
Üst