E-imzadan kaynaklı hatalar ve çözüm yöntemleri

Üyeler Görebilir
Elektronik imzanızı yeni aldınız, sorun yaşadınız veya bilgisayarınıza format atınız, yapmanız gereken ayarlar aşağıdaki gibidir;

1-) E-imzanıza ait kurulum ve yüklemelerin (driver ve ek programların) yüklendiğine emin olun, Eğer e-imza işlemi yaparken karşınıza küçük bir aç kutucuğu gelirse bilgisayarınız ile e-imza bağlantısı olmadığını gösterir. E-imzanızın USB portuna takılı olduğuna emin olun temassızlık olabilir, yada başka USB portuna takabilirsiniz.

2-) Denetim masası>>> program ekle kaldır dan Java ya ait bütün sürümleri kaldırın, Bilgisayarım C:>>>Program Files>>>içinde bulunan Java klasörünü silin, daha sonra
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
adresinden Javanın son sürümünü bilgisayarınıza yükleyin(Java nın son sürümlerinde Denetim masası>>>Java üzerinde Sağ tuş aç>>>Advanced>>>Security sekmesindeki Mixed Code, Disable ama siz mutlaka kontrol edin) ,

3-)
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
adresinden Dijital İmza Kurulum programını tıklayıp "Aç" seçin, yükleme programına ait küçük bir kutu gelecek ekrana "Yükle" butonunu tıklayın ve "Başarılı şekilde yükleme işlemi tamamlandı" uyarısını aldıktan sonra bilgisayarınızı yeniden başlatın.

Not: Bu yüklemeler esnasında karşılaşılan hatanın nedeni kurumsal networklerdeki güvenlik ayarlarından kaynaklı olabilir, bilgi işlem yetkiliniz tarafından bilgisayarınıza internet üzerinden dosya gönderim hakkının sağlanması için gerekli ayarlarınızın yapılması gerekmektedir. (Bilgisayarınızda güvenlik duvarı, network bağlantılarında java yı engelleyen ayarlar olmamalı) Fabrika formatı dediğimiz bilgisayar firmalarına ait kısıtlamalı windows sürümlerinde de aynı hata ile karşılaşabilirsiniz.

Detaylı bilgi için;
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
(HATALAR VE ÇÖZÜMLER)
Please, Giriş Yap or Kayıt Ol to view URLs content!
(YÜKLEMELER)
adreslerinden bilgi alabilirsiniz.
 
Üyeler Görebilir
@Olgaç Sürmelihindi
@leokaplann
bakanlığa mail attım ne kadar sürede geri dönüş yapıyorlar?
explorerdan deniyorum ve yazdım java ayarlarına izin lisansı ekledim. explorerda sorun olup olmadığı nerden anlayablirim.
 
Üyeler Görebilir
@h.gozdetasdemir
hemen dönüş yapmaları gerekli.Sık sık mail atın. E imzayı giriş mi yapamıyorsunuz yoksa giriş yapıpta imzalama işlemi mi gerçekleşmiyor.
 
Üyeler Görebilir
@h.gozdetasdemir javanın ayarlarını tam yaptıgını ve explorerın son surumunu ındırıp kullanıyorsan eger burdan ımza atmadan once firefox da e-devlet e gırıs yapmaya calıs .ordan gırıs yapabılırsen eger explorerı bastan yukle ızınler ve ve java ayarlarını sıfırlayıp tekrar dene .eger e devlet sıfrenede gırıs yapamıyorsan sorun e ıma kurulumundan kaynaklıdır . kurulumunu bastan yapıp tekrar denemelısın .kolay gelsın .@Olgaç Sürmelihindi teşekkürler :)
 
Üyeler Görebilir
@h.gozdetasdemir bende aynı sorunla karşılaşıyorum. Her kurulumu yaptım, silip yeniledim. Ama yok. Çözüm bulabildin mi? Ben artık bakanlığın sistemde bir değişiklik yaptığını düşünmeye başladım :( maile de dönüş yok ..
 
Üyeler Görebilir
Tesisiniz nerede? İl müdürlüğü ile görüştünüz mü? Ben görüştüğümde "bakanlık sistemde birşeyleri güncellediyse imzalanma sorun yapıyor olabilir bekleyin sonra deneyin düzelir" dediler.
Lisans yenileme işlemim baya aksıyor bu durumdan.. arayabileceğimiz başka bir yer var mı? :(
 
Üyeler Görebilir
@SenayKS @h.gozdetasdemir tesisin atanan çevre görevlisi ben iken nasıl başkasının imzasını kullanabilirim :(
E-güven diye biryerden aldım e-imzamı ve bu java 8.121 konusunda bilgisayarcı bulmamı söylediler.. yok mudur bilgisayardan anlayan biri koskoca platformda:(
 
Üyeler Görebilir
@Naz* üzgünüm eski sürümü bulma konusunda yardımcı olamayacağım, benimkini de Turk Trust yaptı.
Şirketinize destek veren bir bilgisayar firması v.s. yok mudur? veya belki siteden birileri yardımcı olabilir...
 
Üyeler Görebilir
@seçil erdem işe yaradı imzayı attım :) çok sağol Seçilcim..
Birde evrakları yüklerken şöyle bir sorunla karşılaştım. imzaladığım dosyayı kontrol etmem için Dosyaya bak komutu açılmadı bende emin olamadığımdan ikinciye yükledim ve 2 dosya yüklendi oldu. şimdi bunları ne görebiliyor ne silebiliyorum. böyle göndersem sorun olur mu silmemin bir yolu var mı?upload_2017-4-26_10-17-8.png
 
Üyeler Görebilir
@Naz*

Rica ederim. Ben e tuğra kullanıyorum her konuda yardımcı oluyorlar. Öneririm. Fazla dosya yüklediğinde ekranın sol tarafında yüklenen dosyalar çıkıyor oradan istediğini silebiliyorsun bende aynı dosyadan 2 tane yüklemiştim ve oradan silmiştim.
 
Üyeler Görebilir
@SenayKS
@seçil erdem
benim sorunum halen çözülmedi :( şirkette bi arkadaş daha var o da aynı sorunu yaşıyor. e-imzatr kullanıyoruz. uzaktan bağlantı kurdular bizlik bişiy yok bakanlıkla görüşün dediler. bakanlığa da her gün mail atıyoruz ama cevap yok :(
 
Üst