Eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Merhaba,
Sıfır atık sistemine girilecek olan atık miktarlarinda kantar fişleridemi girilecek. Otellerden alinan atiklarin miktarlari tat firması tarafindan 6 aylik olarak veriliyor resmi belge olarak. Ve otele kantar fişi falanda vermiyorlar. Ama otel kendisi tartıyormuş ama otelde de kantar fişi yok. Nasil olacak bilgisi olan varmı??
Sıfır Atık Projesi kapsamında belediyeler sınırları içerisine yerleştirdikleri kutulardan topladıkları atıkları kantar fişiyle sisteme girecektir. 100 Oda ve Üstü Konaklama Kapasiteli İşletmeler de 31 aralık 2020 yılına kadar sıfır atık yönetim sistemine geçerek kendi miktarlarını sistemden bildireceklerdir.
Herkese merhaba, danışmanlığını yaptığım firmamın unvan ve vergi değişikliği oldu. Sıfır atık bilgi sistemine eski unvan ile giriş yapmıştım. EÇBS hesap ve tesis unvanlarında değişiklikler oldu. Fakat sıfır atık bilgi sisteminde unvan değişikliği olmadı. Sıfır atık bilgi sisteminde unvanı nasıl değiştirebilirim?
Eğer elle düzeltilemiyorsa ki sıfır atık sistemini bilmiyorum ama muhtemelen düzeltilemiyordur. Bir dilekçe, vergi levhası, değişikliğe dair sicil gazetesi ve ekran görüntüsü ile müdürlüğe başvurabilirsin bence?
@Kaan Kayral Rica ederim.Benim de ambalajda problem vardı. Halsizlikten müdürlüğe gitmeyi gözüm almadı. Uğur bey ile iletişime geçtim. ısrarla müdürlüğe dilekçe vermen gerekiyor dedi başından savdı beni
Bence her ofise kutu koymak maliyetinizi arttıracağı gibi sistemin işleyişini de olumsuz etkileyecektir. Ortak kullanım alanı içerisinde olması hem işletme içi kontrol mekanizmasını kendiliğinden oluşturur hem de insanların ofis içinde hareketsiz kalmasını önler. Yönetimler genelde bu duruma olumsuz bakarlar ama alan müsaitse doğrusu bu.
Arkadaşlar merhaba,
Bakanlıkla yapmış olduğum görüşme neticesinde; OSB içerisinde yer alan ancak ÇED yönetmeliği EK-1/EK-2 listesinde yer almayan, kapsamdışı/muaf olan tesisler Sıfır atık sistemi kurmakla yükümlü olduğu bilgisini öğrenmiş bulunmaktayım. Bu kapsamda OSB'ler bu sisteme geçiş yapma ve belge alma yükümlülüğü bulunduğundan, tüm OSB içerisindeki firmaların geçişini zorunlu kıldıkları beyan edilmiştir.
paylaşımın için teşekkürler @Orhan Eskicioğlu
şimdi aklıma takılan bir soru daha oluştu;
sıfır atık yönetmeliği Ek-1' de geçen ve 2. Grup "Organize Sanayi Bölgeleri" bu grupa giriliyor anladığım kadarıyla.
kafama takılan konu ise,
Ek-1' de geçen ve 2. Grup ta "ÇED yönetemeliğinin Ek-1 listesi" giriyor
ve
Ek-1' de geçen ve 3. Grup ta "ÇED yönetemeliğinin Ek-2 listesi" giriyor
ama çed yönetmeliğinde yer almayıp OSB içinde yer aldığından 2. grup ve ek-2 listesine göre daha erken sıfır atık sistemine girmesi gerekiyor.
Eksik ya da hatalı yorumlamıyorsam enteresan bir durum olmuş, sanki kendi ile çelişiyor gibi geldi
siz değerli arkadaşlarımın görüş ve yorumlarını merak etmiyor değilim
Üst seviye hangisi ise onu kabul etmeniz gerekiyor, yönetmelikte yazıyor bu bilgi. Yani bir kategoriden 31 Aralık 2021, diğer kategoriden 31 Aralık 2022 olarak sorumlu iseniz; en erken tarih olan 31 Aralık 2021'e kadar geçmeniz lazım.
Yöneticilerimiz her ofise bir takım olacak şekilde koymamızı talep ettiler.
kafama takılan bir soru daha; EÇBS ye giriş yaparken ve uygulama esnasında sadece idari ofisleri mi ele alacağız ? Fabrika üretim tesisi / işletmede herhangi bir çalışma yapılmayacak mı ? (Mevcutta atıklar ayrı ayrı toplanmakta)
@H.Yet Bu konu ile ilgili ben sadece idari ve ofis kısmını ele alıyorum. Çünkü katıldığım tüm seminer ve eğitimlerde bu şekilde belirttiler. Bilginiz olsun
arkadaslar merhaba, ambalaj atiklari ve organik atiklar icin sisteme miktar girince kabul belgesi de yüklemek gerekiyor. siz bu isi nasil hallettiniz? benim TAT firmasından aldigim miktarlar cok alakasiz, çok düsük miktarlar yaziyorlar gercegi yansitmiyor.
Yönetmelik eklerinde 2. grupta yer alan iş merkezi ve ticari plazalar için "100 ve üzeri ofis/büro kapasiteli" ibaresi yer alıyor. Taslak yönetmelikte ibare 100 ve üzeri çalışan sayısı olarak geçiyordu ve daha net bir ifadeydi.
Biz bu ofisleri neye göre belirleyeceğiz? Bir de ofisin birinde 1 kişi birinde 20 kişi olabiliyor. 20 kişilik ve 1 kişilik ofis eşit mi sayılacak? Toplantı salonları 1 ofis olarak mı değerlendirilecek? Arada paravan olan ancak kapısı olmayan kısımlarımız var. Her paravanlı bölümde 4-5 kişi çalışıyor. 3 bölümde toplamda 10-15 kişi çalışıyor. Bu 3 bölüm 1 ofis mi 3 ofis mi sayılacak?
personel sayisi diye bir kriter yok artik. burda mevzu bahis is hanlari var plazalar. 100 ve üzeri ofis vb. dükkan falan varsa kapsama giriyor. bunu organize edece olan yönetim. is hani yonetimi ya da plaza yonetimi ayni bir otelin odalariymis gibi düzenleme yapacak. is hani plaza vb. degilse calisan sayisina bakilmaksizin kapsamin disindasiniz. tabi baska maddeye tabi degilseniz.
@Kemal Ezen tek şirket ve 100 üzeri ofis ne demek anlamadim. yani bir binada 100 ün üzerinde oda mi var? bunu bir devlet dairesine benzetebilir miyiz? 1 bina var bu bina 1 sirket ama icinde 100 den fazla personel odasi var. mesela müdür odası, muhasebe, proje, teknik vb. mi?
@Tolgay Doğan Genel müdürlük yerleşkemizde 3 bina var toplamda. Ayrıca 3 ilde faaliyet gösteriyoruz, 3 ildeki toplam sayı 100'ü geçer. İl bazlı bir değerlendirme yaparsak 100'ü geçmeyiz ama 20'nin üzerinde ofisimiz olduğu kesin (Aynı madde 2021 yılı için 20 ofis ve üzeri). Düşündüğünüz gibi evet, farklı birimler var.
- Farklı il ve ilçelerdeki ofislerin toplam sayısı mı baz alınmalı?
- Ofisler nasıl sayılacak? 10 kişinin çalıştığı oda ile 1 kişinin çalıştığı oda eşdeğer mi tutulacak? Arşiv, depo, toplantı salonları dahil edilecek mi?
Bu site, içeriği kişiselleştirmek, deneyiminize uyarlamak ve kayıt olmanız durumunda giriş yapmanızı sağlamak için yasal düzenlemelere uygun çerezler (cookies) kullanır.
Bu siteyi kullanmaya devam ederek, çerez kullanımına izin veriyorsunuz.