P.e. (polietilen) borular elektro füzyon kaynağı

gocayörük

Kayıtlı Kullanıcı
CMNet Üyesi
Kayıt
12 Ağustos 2009
Mesajlar
65
Beğeniler
40
Şehir
Antalya
#1
Değerli arkadaşlar içme suyu hattı boru döşemesi yapıyoruz. Bugüne kadar alın kaynağı şeklinde yaptık. geri kalan kısmı elektro füzyon kaynağı ile yapacağız. borunun cinsi PE 100 16 atü 110 luk boru. elimde elektrofüzyon makinesinin nasıl kullanılacağının kitapçığı var. Size sorum daha önce bu tip kaynak yapan varsa ne gibi püf noktaları var ve şuna dikkat diyebilecekleri şeyler nelerdir ?
 

MÇK

Kayıtlı Kullanıcı
CMNet Üyesi
Kayıt
16 Temmuz 2010
Mesajlar
178
Beğeniler
81
Şehir
DENİZLİ/MERKEZ
#2
Çok karmaşık birşey yok.Borunun alnını düzgün tıraşlayacaksınız.Borunun yüzeyini sıyırdıktan sonra boru ve manşonu toz ve nemden koruyacaksınız en kritik şeyler bunlar.
 

Aykut Bavyera

Kayıtlı Kullanıcı
CMNet Üyesi
Kayıt
24 Aralık 2009
Mesajlar
30
Beğeniler
10
#3
boru alınlarının düz bağlanması esas yani pe boru her ne kadar kavisli de olsa boru alnı tam karşı karşıya gelmeli. alkol kullanımı ile traşlanan kısım silinmeli.kaynak yapılan bölge makineninde belrteceği soğuma süresi boyunca başka etkiye maruz bırakılmamalı. bide ykardaki kaynak iç tesisat malzemelerini anlatıyor makine o değil malzemeler onlar değil ;)
 

gocayörük

Kayıtlı Kullanıcı
CMNet Üyesi
Kayıt
12 Ağustos 2009
Mesajlar
65
Beğeniler
40
Şehir
Antalya
#4
boru alınları tam düz olmasa çok sıkıntı çıkarıyor mu ? tam birbirine yapışmıyor zaten manşonun içinde arada 1 cm yakın boşluk kalacak şekilde dizayn edilmiş. bugün 2 tane deneme kaynağı yaptım. hava testi yapmam lazım sanırım en sağlıklı sonuç orada belli olacak. hava tesiti için pratik bir fikri olan ? yukarda ki paylaştığınız kaynak ta elektrofüzyon değilde sadece füzyon sanırım.
 

Fatih Özcan

Site Kurucusu
Site Kurucusu
Kayıt
7 Aralık 2008
Mesajlar
3.535
Beğeniler
3.550
Şehir
Astana
#5
Alınların düz olmaması evet problem çıkarabilir en basitinden test koşullarınızı bilmiyorum fakat testi geçemeyebilir sistem. Düzgün şekilde traşlamak için makinalar var bunlardan birini kullanırsanız problem çıkmaz.
 

gocayörük

Kayıtlı Kullanıcı
CMNet Üyesi
Kayıt
12 Ağustos 2009
Mesajlar
65
Beğeniler
40
Şehir
Antalya
#6
Alın kaynağı yaparken kullandığım traşlayıcı var onu kullandım. Ama izlediğim bir vidyo da boruyu traşlamadan boru kesme aparatı ile kesmiş. Acaba diyorum bende traşlamak yerine o tip makaslardan alıp kessem mi ? Yoksa traşlamak yeterli olur mu. İşin aslı fatih bey test sonucu isteyen yok ama ben işimin sağlam ve sorunsuz olması açısından sanayiye gidip bir aparat bulup hava verebilirsem boruya test etmeyi düşünüyorum.
 

gocayörük

Kayıtlı Kullanıcı
CMNet Üyesi
Kayıt
12 Ağustos 2009
Mesajlar
65
Beğeniler
40
Şehir
Antalya
#7
Manşon içerisinde alınlar birbirine tam olarak öpüşmüyor zaten. Tam ortasın da 1 cm ye yakın boşluk kalacak şekilde diş yapmışlar manşonlara, o yüzden sorum alınlar birbiri ile temas etmediği için düzgün olması o kadar şart mı acaba ?
 

Fatih Özcan

Site Kurucusu
Site Kurucusu
Kayıt
7 Aralık 2008
Mesajlar
3.535
Beğeniler
3.550
Şehir
Astana
#8
Test mutlaka yapın kesme aleti olmazsa olmazlar arasında, uçları düzgün kesmenin başka bir yolunu bilmiyorum ben. Hatta kesme ve traşlama aynı makina üzerinde de olabiliyor. Kesme makinası yoksa mutlaka temin edin. Altyapı işlerinde kazı dolgu işlerinin ciddi maliyeti var sonradan birinin aklına gelir test yapalım diye mağdur olursunuz en iyisi şimdiden yapmak..
 

MÇK

Kayıtlı Kullanıcı
CMNet Üyesi
Kayıt
16 Temmuz 2010
Mesajlar
178
Beğeniler
81
Şehir
DENİZLİ/MERKEZ
#9
Elektrofüzyon ve alın kaynağında mantık aynıdır.HDPE veya PE malzemelerini eriterek birbirine yapıştırmadır.Alın kaynağında ütü ile eritiliyor,elektrofüzyonda ise içerisindeki tellerin ısısıyla eriyor.Eğer düzgün traşlama yapılmazsa sızdırmazlık açısından bir problem yaratacağını düşünmüyorum ama tam öpüşmemekten kaynaklanan boşluklardan boru içerisine erimiş malzeme akabilir.Bu da boru içinde çapaklanmaya,kesit daralmasına neden olabilir. Ha çapaklanma olsa ne olur dersen,alın kaynağında da borunun iç çeperinde oluşan halkada kesiti daraltıyor.
 

Aykut Bavyera

Kayıtlı Kullanıcı
CMNet Üyesi
Kayıt
24 Aralık 2009
Mesajlar
30
Beğeniler
10
#10
arada bosluk mu kalıyor manşonun markası ve modali nedir acaba tam oturması gerekir normalde
 

gocayörük

Kayıtlı Kullanıcı
CMNet Üyesi
Kayıt
12 Ağustos 2009
Mesajlar
65
Beğeniler
40
Şehir
Antalya
#11
Testi resmi bir sonuç olarak yapmam biraz zor olabilir saha şartları pek buna elverişli değil. Benim testen amacım kaynağın kalitesini öğrenmek bir nevi kendim için. Kesme makinesi temin etmeye çalışacağım. ha kesme olmadan nasıl kestiniz derseniz demir testere ile kesip traşlayıcı ile traşladım. Kazı dolğu işleri gerçekten çok sıkıntılı ve maliyetli.
Benim öğrenmen istediğimde sızdırmazlık açısından bir sorun olup olmayacağı. Öpüşmesinide manşon içine yapılan tırnaklar engelleyor ama o boşluk sanırım kaynaktan sonra doluyor ve opüşüyor. çünkü bilinçli olarak üretici firmanın bıraktığı bir boşluk o. Çapaklanmaların çok etki edeceğini ve sorun yaratacağını düşünmüyorum daha yüksek basınçlarda alın kaynağında ki çeper sorun çıkarmıyosa bunda da zor.
 

gocayörük

Kayıtlı Kullanıcı
CMNet Üyesi
Kayıt
12 Ağustos 2009
Mesajlar
65
Beğeniler
40
Şehir
Antalya
#12
Manşonlar Fırat Boru nun Ortasındaki dişten dolayı boşluk kalıyor kaynak sırasında o dişler eriyor sanırın
 

gocayörük

Kayıtlı Kullanıcı
CMNet Üyesi
Kayıt
12 Ağustos 2009
Mesajlar
65
Beğeniler
40
Şehir
Antalya
#13
S8uREK3C8Fc

vidyodan epey şey öğrendiğimi söyleyebilirim ihtiyaç duyanlar olabilir belki.
 

Yukarı Alt