• Sitemizde dosya yada bilgi temini amacıyla mail adresi paylaşımı yasaklanmıştır. Unutmayınız ki benzer problemle karşılaşan başka meslektaşlarımızda olabilir, şahsa özel bilgi alınması durumunda da forum amacından uzaklaşarak işlevselliğini yitirebilir. Mail adresi paylaşımı dolayısıyla yaptırıma uğrayabileceğinizi hatırlatmak isteriz.

Taş Ocağında Gölet Neden Kapatılmalı

aldemir072

CMNet Üyesi
Kayıt
8 Ağustos 2012
Mesajlar
340
Beğeniler
124
Şehir
Diyarbakır
#1
arkadaşlar çevre görevlisi hizmeti verdiğim bir taş kırma eleme tesisinde kendilerine daha önceden yapay bir gölet oluşturmuşlar 2-3 sene önce ankaradan bir heyet il genelinde denetim yapmış orada da yapmış denetim yapmış doğal olarak onlara göleti kapatmaları istenmiş fakat gölet doğal bir fauna ya dönüşmüş ve içinde balıklar yaşamakta ayrıca yazın gölet olmadığı taktirde 3-4 ay kadar tesis çalışamaz susuzluktan bu gölet kapatılmalı mı yoksa açık mı kalmalı nasıl bir çözüm bulunmalı...
 

hanvey1105

CMNet Üyesi
Kayıt
11 Mart 2011
Mesajlar
123
Beğeniler
11
#2
muhtemelen göletdeki doğal olarak oluşan su, tesiste tozumayı önlemek amacıyla kullanılıyor. bu tür durumlar ocak sahalarında ve tesislerinde sıklıkla olan bi durum. göletdeki suyun kullanımı için DSİ 11. bölge müdürlüğünden kurum görüşü aldığınız takdirde herhangi bir sorun kalmayacaktır diye düşünüyoru. tabiki DSİ uygun görüş verirse. iyi çalışmalar dilerim
 

Melih Coşar

Genel Yönetici
Kayıt
3 Temmuz 2010
Mesajlar
1.121
Beğeniler
1.943
Şehir
Çankaya/Ankara
#3
arkadaşlar çevre görevlisi hizmeti verdiğim bir taş kırma eleme tesisinde kendilerine daha önceden yapay bir gölet oluşturmuşlar 2-3 sene önce ankaradan bir heyet il genelinde denetim yapmış orada da yapmış denetim yapmış doğal olarak onlara göleti kapatmaları istenmiş fakat gölet doğal bir fauna ya dönüşmüş ve içinde balıklar yaşamakta ayrıca yazın gölet olmadığı taktirde 3-4 ay kadar tesis çalışamaz susuzluktan bu gölet kapatılmalı mı yoksa açık mı kalmalı nasıl bir çözüm bulunmalı...
Taş ocağınızı kurmadan önce alınmış bir PTD var mı?
 

hanvey1105

CMNet Üyesi
Kayıt
11 Mart 2011
Mesajlar
123
Beğeniler
11
#7
şöyle ki; eğer ki ptd 'de tesis için gerekli olan su ihtiyacı tesisin civarında oluşan doğal göletçiklerdem karşılanması ile ilgili herhangi bir taahhütname varsa evet oradan karşılayabilirsiniz. ancak su kullanımını başka yerden temin edileceği ile ilgili bir bilgi varsa da gene de o göletin kullanımı ile ilgili , ilgili merciye başvuru yapmak durumundasınız
 

hanvey1105

CMNet Üyesi
Kayıt
11 Mart 2011
Mesajlar
123
Beğeniler
11
#9
PTD 'de su kullanımı başka yerden gösterildiyse ve siz göletden karşılayacaksanız, il çevreye de bilgi vermelisiniz.
 

hanvey1105

CMNet Üyesi
Kayıt
11 Mart 2011
Mesajlar
123
Beğeniler
11
#11
siz başvurunuzu yapın DSİ 'ye , onlar zaten yer görme yapıp, sizden göletle ilgili ayrıntılı bilgi isteyeceklerdir. hatta size daha da yardımcı olmak adına DSİ 'nin neler isteyebileceğinizi aşağıda sıralayım:
**1/25.000 ölçekli top. haritada ve 1/25.000 ölçekli ÇDP'de (çevre düzeni planında) göletinin koordinatlarıyla birlikte yerinin işaretlenmesi(kaşe-imzalı)
** Göletin hacmi ve boyutları
**kullanılacak su miktarı ve ayrıntılı hesabı
** tesise ait belgeler(işletme ruhsatı, izni vb. )
 

aldemir072

CMNet Üyesi
Kayıt
8 Ağustos 2012
Mesajlar
340
Beğeniler
124
Şehir
Diyarbakır
#12
bu kadar bilgiye ne gerek var ki yani haritaları hacmini falan anladım da diğerleri bence çok saçma geldi zaten onlar olmasa hayatta izin vermezler ki öyle bir ocak işletmeye yada orada olmasına herşeyi tam ocağın.